lördag 22 november 2008

kall lördag men solig

Gu afta i stöva..skararborgska..för god kväll i stugan..Ja lite märkvärdig får en la va ibland eller.!!! Läste Annes blogg igår där hon och David utmanade oss igen..Peter med bloggen Enbart har ju fått många av oss i bloggvärlden att samla ihop pengar till cancerfonden till Maddes minne.Om jag nu inte fått det om bakfoten vann Peter en Xbox 360 för snabbaste insamling. Underbara Peter har gett Anne boxen..och hon i sin tur skänker den till Jubileumskliniken på Sahlgrenska där Madde fick hjälp. Det finns dock inte så många spel till boxen..Så Anne och pojkvännen David utmanade oss att försöka skänka spel till boxen. Mina söner har ett spel dom skänker till boxen. Så det ska jag skicka vidare. Om ni vill skänka ett spel...eller många så spelkonsollen bliranvänd så är er gåva ytterst uppskattad!Ungdomarna kommer att få en lite roligare jul.Goa Totte och många behandlade Madeleine på avdelningen.Helt underbar, fantastisk personal!Skicka spelet direkt till avdelningen; (så slipper vi mellanhänder)Attention: Totte Sahlgrenska Universitetssjukhuset Jubileumskliniken avd. 70 413 45 GÖTEBORG.
Dessa "feta" rader har jag kopierat från Annes blogg direkt. Jag tänker göra mer..OM Jag kan..MIna söner har även playstation2..Dom har fler spel där som dom kan tänkas skänka..Jag ska fråga denne Totte på Sahlgrenska om dom vill ha fler spel. Men jag vet inte om dom har Playstation 2 konsoll och basenhet eller vad det heter.Men om jag inte frågar får jag inget veta heller..Det skulle var kanon fint om man kunde få till det också..Så om någon har Playstation konsoller och basenheten att skänka så skriv till Totte på adressen ovan..
Dagen idag har varit rätt ok..DÄSAN är ännu däppt..Men det går lättare..Värken lättar i kroppen. Har dock lite smärtor i vä.ljumske..och nertill på vänster sida.Men jag hoppas det försvinner i takt med förkylningen.
Ännu en kall nordanvindsdag..usch då..Lena har ju svårt för kylan..Finns säkert fler än jag som har det.. Jag har gjort klart tomtarna jag hade på G..Ska fram med maskinen när jag är klar här. Och börja med änglar..har klippt till två..Hoppas jag får undan det..Sen blir det kläder till dom..Ska få healing ikväll också..Så jag får planera lite..Tomtarna blev så här..
Har inte döpt dom ännu..Men det kommer..Har fått fram ALLA ljusstakar idag..Och adventsstjärnan..Och jag har fått upp dom också..haha..Ja jag vet att det är tidigt..Men jag ska ju iväg på onsdag..hahaha..Och jag vill gärna ha det gjort innan jag åker..HÄr på landet är det ju så mörkt också så det gör gott att få lite fint ljus i fönstren.Fattar inte att JAG tycker det ska bli kul med JUL för en gångs skull..*ler*.Kolla här då va!!!
Denna staken står inne i barrummet..Den gör sig fint där..Sen fick jag upp stjärna i köket och en keramik gran i vitt ..Har haft den i åratal.:Men den lyser så fint..Kolla ..

Den blev fin i köket tycker jag..Lilla keramik granen syns tyvärr inte.:Men det gör väl inte så mycket..Gick upp vid nio idag..Fast jag var vaken vid åtta som vanligt..Men tv-n stod på..Japp..det gör den på natten.:För jag är alltid vaken en kort sväng varje natt.:Och då måste jag kolla lite tv innan jag somnar om..fniss..I morse var det DR.Phil..Fick ju blängt lite på detta amerikansa underverk..haha..Han har för all del bra synpunkter..Men jag har lite lite svårt för det som är amerikanskt..Jag skulle ALDRIG åka till USA:.Det lockar inte mig alls..Inget ont om dom eller landet..Passar bara inte MIG menar jag.. Ja sen blev det ju frukost då som vanligt..Sen tvättade jag två maskiner..Så nu är tvättkorgen tom igen.:Hur länge det nu varar..fniss.

For in till byn och ICA:.fick order om att handla godis till "gossarna"..Det gjorde jag.:Men dom fick allt betala själva..100Kr..godis och dricka..NÄ det har jag inte lust med..Köpte däremot massor med lampor till ljusstakarna som jag har satt upp.Sen for jag hemåt igen och började planera för middagen. Lasagne till "gossarna"...bacon och grönsaker till mig..Och idag har jag ätit LITE godis. Försöker att dra ner massor på för mycket kolhydrater som ju är socker..Och cancerceller växer i socker..Och lägger du dom i fett dör dom..Så tror jag..Rätt eller fel därom tvista de lärde..I går försökte jag också ta ett kort på skulten..Så jag kunde visa hur det ser ut på hårfronten..Ska se om det syns nåt särskilt..vänta lite..

Ja jag vet inte hur mycket det syns..Men längre har det blivit ..växer dag för dag.:Ska ta och lasta in gossar och mig själv i bilen och köra iväg till Håberg och Fredriks föräldrar..Vi ska med en vild katt som springer här och sniker runt huset..Den har skadat Missan två gånger så den måste iväg härifrån. Häromdagen.när jag ropade på Missan kom hon utflygande från husgrunden...sen efter kom vildkatten..Så den har kommit alldeles för nära huset..

Så nu har vi fångat den idag ..Hoppas det går bra..Lägger in en bild från mitt rum då med ljusstaken..Till nästa gång..njut av livet..KRam LEna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Visst fanns det hår på skulten du..:)))
Och...undrar om inte tomten till hö
heter Sigfrid...han är lite lik en granne till mig, som tragiskt nog dog förra året...
Sköt om dig vännen....kramar i massor

Anonym sa...

Hej Lena,
Jag tycker tomtarna ska heta Alf, Lage och Henry...vet inte vad jag fick det ifrån men namnen bara kom precis nu när jag skriver...Alf känner jag...en äldre man som är lite söt sådär som dina tomtar...han är medial och är lite hemlig sådär...pratar om änglahierarkier och svåra saker som jag inte riktigt förstår.

Lage känner jag ingen..mer än metrologen på TV som är lite mysig...
ja och Henry då...
Ja... han är en man som hälsar på min väninnas dotter ibland från andra sidan...skyddar henne från allt ont...hon gillar honom ia alla fall.
Så..nu fick jag svar på namnen som bara kom!
Tack snälla du för att du engagerar dig med spelen!
Bra att du ringer till Totte 031- 34 28 857 och kollar vad som kan tänkas behövas.
Han blir nog både överraskad och glad!
Du är en superkämpe och jag beundrar dig för att du orkar pyssla och göra roliga saker...fast jag vet att det nte kommer av sig självt!
Du har dina superkämpardagar...jag har sett hur jobbigt det är och förstår denna glöd och viljan att LEVA FULLT UT så gott det går som kommer med sjukdomen!

Dina tjejänglar är också så supergulliga!
Har dom fått namn?
Dom gillar jag ännumer!
Säljer du dom och vad kostar dom i så fall?

Kanske något för min svägerska som ÄLSKAR ovanliga änglar!
Hon har en hel hylla med vackra änglar i unika utseenden.

Skönt för dig att vara i ÅS nu förmodar jag.
Hur länge stannar du?
Du kan maila till min hotmail om du vill så kanske vi hinner ses.
Kram på dig från bloggAnne!

Anonym sa...

Morron min älskade vän...
Va fint du har de i fönstrerna,blir så sugen o få upp mina stakar me,men först får de bli tvätt av fönster...nu äntligen har ja fått min data,men de tog lång tid...de ska bli kul med Jul ute hos dej..hatar ju Julen annars,men ja tror att de kommer att bli jättemysigt...nä nu lite kaffe,sen åker ja ut till Mellby ska försöka att frakta ut utemöblerna till dej ...många kramar så länge,syns snart

Anonym sa...

Hej syster, tror aldrig denna dag tar slut, e jätte trött men vågar inte lägga mig en stund att sova för då vet jag man är vaken halva natten, så man får vackert sitta här och kolla datorn. Va fint det blev i dina fönster, själv ska jag nu till veckan tvätta v-rummets fönster, och även ta persiennerna usch man ser när solen ligger på att dom är gör smutsiga, har inte tvättat emellan på ett tag så nu får det bli hel rengöring, får väl göra som vår kära gamla mor gjorde om du minns, hon använde ju tand borste i hörnen på fönstren där man inte kom åt, ganska smart faktiskt, det är väl från henne som vi ärvt vårat smarta ha ha slutar för idag, Kram på dig från lilla syster

fossilla sa...

Hej Ia.Ja lite hår har d allt blitt.haha..Mer i fejset..Så var d förra året också.Men d lägger sig så småningom.D är ju en tomte nisse o två nissor. O dom har ännu inga namn.Jag gjorde en förra veckan som heter Sigge.Vi får se vad han passar att heta.Normalt kommer namnen t mig när jag gör dom..dom är kul att göra ändå..Ha det gott själv kära du..Kram

fossilla sa...

Hej Anne..Tomtarna är söta..D är en nisse o två nissor. Lage vet jag en STOR kille här i Grästorp..haha..Han kan inte heta Lage.haha.Men Henry låter spännande..Mest för han e hemlig medial lite kufisk.fniss..Får se vad det blir. Normalt kommer bara namnen när jag gör dom.VIsst säljer jag änglar. Trodde du visste d. Jag tar 150Kr..En del skickar jag till cancerfonden..en del köper jag material för. Samt att d är underbar terapi för mig. Din smyckesvän Jennie ska få två ..och jag ska få halsband. Himla fina smycken.Spelet ska jag skicka också. Fast jag vet inte om jag ringer Totte.Men jag skickar med ett brev o hör om han vill ha spel till Playstation2. Även om konsoller fattas.D måste ju gå att få tag på begagnade sådana antar jag..Kanske tradera har..Men jag skickar inga såna spel innan han hört av sig tillbaka då för d är ju onödigt om dom inte kan använda d. Jag har inte sett din mail adress tror jag.Men jag ska kolla igen.Så kan vi höras av om ev. möte. Ska in på scan på tors.Får se vad den säger. Känns lite tokigt i magen. pust o stön. Men men ..får ta en da i taget.
Ha d gott kära du..Kram

fossilla sa...

Hej syster yster. Tycker du dagen är lång..haha..Ja kanske.Jag har gjort änglar o då går tiden så fort så jag tänker inte på d. Du behöver ha lite å göra. Du skulle sätta dig på bussen nr1 till Grästorp en dag så möter jag dig i byn. Du kan ju inte sitta där borta hela tiden vet ja..Jag skulle också behöva tvätta fönster..men det ordnar sig.D springer inte från mig. Har ju fått upp stakarna..Även om d är alldeles för tidigt..hahaha..Hörs imorgon.Kram

fossilla sa...

YVOONNEEE:..Kul du fått din dator tillbaka..Fick en massa fina kort ju.Har sparat dom. Får ta till dom när jag inte har några kort själv.hahaha.Kom du iväg till Mellby eller hur blev det?? Antar dom inte ville köra idag eller..fniss..Vi hörs ...ha d gott.
Kram

Anonym sa...

Heeeej igen min vän
Kurt va ute på arbete,så han hadde bilen,ja va där en liten stund bara...o va fint badrummet blev..Lisa bjöd på midda,de blev Lasagne,så de va gött.Men dom har ställt in möblerna så dom inte blir förstörda..nu väntar sängen,upp o jobba..härligt...kram yvonne