tisdag 6 januari 2009

vilken otur va!!!!!

Hej och go söndag..Sitter här i huset och fryser..Ja det finns ju värme..Men jag har inte gjort nåt alls idag så det är kanske därför jag fryser..Löst korsord..Det började inte riktigt så bra idag..NÄr jag kom ner och skulle fixa mitt kaffe..Då fanns det inget vatten..Det har frusit..usch och fy..Inte helt bra..Ute i lagårn finns det ett rum där pumpen står..OCh över där hänger en sån där "grislampa" som ska sättas på när det blir för kallt.Och den har varit på..Men nu hade lampan gått sönder utan att vi visste det..Så jag fick väcka Johnnie i morse och tala om att vattnet är fruset..Så han fick upp och ut och kolla..Och vart hittar man en lampa idag då..???Han fick ta bilen till Trollhättan och sen har både han och bror Piba hållit på i flera timmar. Det finns värmefläktar också där ute som dom har satt på..MEn det tar säkert en stund..Så idag blir det inte dusch..inte potatis eller pasta eller sånt..Lite svårt när det inte finns vatten..Så det blir färdig mat idag..Och jag är inte så himla förtjust i det..haha..Men nöden har ingen lag..
Bild från gårdagens cykeltur. Tog den utanför här. Man ser vattnet långt bort i bilden.Fruset..Så nu åker dom skridskor här också Det kanske man kan göra på rören här på Sven-Olofsgården med för den delen...haha.. Själv har jag inte varit nere och kollat vid vattnet sen jag kom hem hit ..Jag fryser så idag.Har på mig strumpor..raggsockar och dun tofflor..Och händerna är jättekalla..Men jag antar att det är för att jag är så lat idag..fniss..Men jag tänker vara det..Inte nog med DET..Elementet i mitt rum ger ingen värme heller..VA!!!..I och för sig så gillar jag när det är lite kallt när jag ska sova..Men nu är det lite för kallt..haha..SÅ jag har luftat element i två dagar..Men det hjälper inte..Så imorse frös jag som skam när jag vaknade..Ikväll tänker jag sova i fleece jacka och långa byxor..hahaha..Det blir säkert bra. Ja så här långt har det alltså inte hänt så mycket i mitt liv. Börjar väl räkna ner till måndag..Ska ju in på sjukan då. Mår bra som tur är..Och jag peppar mig själv. Och naturligtvis så är jag jätteglad för alla uppmuntrande ord jag får från er.. Hoppas komma hem fort igen..och med bra besked. Det är jag övertygad om. Det måste jag ju vara..Nu snälla söta människor slutar jag..Har inte så mycket att rapportera och jag behöver ta på mig vantar tror jag..haha..Men till nästa gång..Njut av livet..Kram Lena

10 kommentarer:

strömmas sida sa...

Hej

Fy vad hemskt att frysa inomhus. Här är 2 av ungdomarnas rum svinkalla. Har väntat på vaktmästaren i 2 veckor nu. Men alla helgerna kommer emellan. I dotterns rum så är stor ventil ovanför fönstret trasig och helt öppen. Går inte att täta igen själv. På ene sonens rum är elementet dött. Det hjälper inte att lufta det heller. Igår var det -25 här (ute).

Ja, det är jättekul att kunna fynda på loppis. Ens smak förändras ju också genom åren. Helvitt vill jag inte ha. Men ändå åt den stilen. Köpmannadisken hade jag titta på flera gånger men trott att den skulle vara superdyr.
Grönt i den färgen är lite gammaldax också. Den är i rejäl trä och inte bokfaner.
När jag flyttar härifrån 5:an, när ungdomarna lämnar boet om några år, då får jag nog sälja iväg en massa eller om dom vill överta *ler*.

Håller tummar och tår för dig med sjukhusbesöket.

kram
Ingrid

Anonym sa...

det var nog det värsta jag har hört ifrån dig ömma moder...du ljuger i din blogg ser jag..har DU luftat elementen två dagar i rad...nu blir det vatten o bröd för dig tills du flyttar=) kram från en besviken son hahaahahha

Anonym sa...

Hej!
Ja du det här med att det fryser och ännu värre fryser sönder är inte kul. Eftersom min gubbe är rörmokare så blir det mycket extrajobb då. Han var i väg i går och fixade en läcka fast det var helg, kylan tar liksom ingen hänsyn till det. Ja i dag har jobbet dragit i gång på allvar igen, nu är det bara att kämpa på till nästa ledighet. Vi åker till Sälen vecka 6 så det blir ju något att se fram emot. Ja du Lena jag håller verkligen tummarna för dig nästa vecka när du ska iväg och att du orkar hålla humöret uppe. Jag är säker på det går bra och att du fixar det denna gången också vad det nu än är. Du vet att vi är många som tänker på dig. Många varma kramar till dig dels pga kylan och dels bara för att.... Kramar från Aneth

fossilla sa...

Hej Ingrid..Ja det är för jäkligt när det är kallt..Önskar jag var på Gran Canaria där stora syrran är.Varmt o skönt. Har varit på loppis idag...den 7januari.:Får ta kort imorgon och lägga ut..hahaha..Det finns så mycket fint på loppis..Jag njuter varje gång jag är där.Tack tack för du peppar mig.Japp..jag fixar detta också..Så har jag bestämt..Hörs..Kram

fossilla sa...

MItt barn mitt barn..Jag är så lessen för att jag gjort dig besviken..hahaha..Ja men jag luftade ju elementen jag också..I alla fall en gång av tre..hahaha..fniss..Men det hjälper ju inte så jag tror att antingen får du eller jag ta en vända till..fniss..Tacksam för brödet du erbjuder men inte vattnet..hahah.:Det är inte så gott i Ås..kramar och pussar från din mamma..hahaha..

fossilla sa...

Hej Aneth..Ja fy för tusan vad det blir bökigt när det fryser..Och vad sårbar man blir utan vatten eller.Ingen disk.ingen dusch..ingen matlagning osv..Satt mest och frös hela dagen.:Fast värmen hade inget med det att göra alls.Antar det var bara att jag inte gjorde nåt..haha..Men sen fick vi igång det sent på em..Härligt.Låter väl härligt med Sälen även om jag inte är en vinter människa. Men jag föredrar ändå kylan som har varit framför regnet och rusk. Tack tack för att du peppar mig också. Det är mycket värt vet du..Klart jag fixar detta.Inget tvivel om det..Ha det gott..KRam

vivan sa...

vad jobbigt när värmen inte fungerar!
Hoppas du fått ordning på den nu på kvällen iaf...tassar in från cristallen till dig...håller mina tummar och alla tår för att det skall gå bra för dig hos dr...den 12
Kramen!

Anonym sa...

Hejsan! Här har värmepumpen fått fnatt! Vi kom hem i söndags efter en trevlig helg på Hönö, och det första jag såg var barnens undulater satt tätt ihop på en pinne och såg allmänt stela ut. !14 grader!!!!Jag fattar nada om sådana saker, men min kära Martin kan det mesta, så nu är det varmt och gott, nästan för varmt, han får nog justera lite. Hoppas ni fått igång vatten och ordentlig värme igen Ja nu börjar vardagen igen och dags att ringa lite samtal, jobbigt! Kram Gunilla

fossilla sa...

Hej Vivan..Tack för att tassade in från Christels..brukar också hälsa på där..fniss..Japp nu funkar vattnet igen..Man blir SÅ handikappad utan vatten ..Man tar så för givet att det ska funka..Tänk då på dom som inte har vatten.Får se om jag kan göra nåt åt det..Kanske kan man ge nåt till någon hjälp.För vatten är viktigt..HOppas du tittar hit igen..Och tack för tumoch tår hållning..Kramen tillbaka

fossilla sa...

Hej Gunilla.STACKARS dina fåglar..Men hoppas dom fått upp värmen nu..Ja det är inte lätt när pannor och vatten krånglar..Jag håller tummarna för dig vännen..Vi får se d positiva så länge vi inte vet nåt annat..Det blir säkert bra ska du se..Kramar i massor får du..