tisdag 31 mars 2009

behandling

Hej igen..Ja så har jag avklarat behandlingen idag. Taxin hämtade tio i åtta..och jag var på NÄL cirkus tjugo över åtta..Skulle vara där vid 9..Men dom fixade igång mig när allt var klart..Satte nålen i porten..
Sen fick jag först 2 liter vad det nu är dom kör igenom..Vatten säger jag men det är det ju inte...haha..Ser ut som det..Njurarna tar stryk av denna behandling så det är viktigt med vätska..Det tog cirkus 2 timmar..Och en stig upptrampad mellan stolen och toan..Sen var det kortison som skulle gå igenom...plus något annat..Tror det var för illamåendet.Fast jag har fattat att kortisonet också är för illamåendet..Jag vet inte hur det där ligger till.Men två såna var det..Varje tog ungefär en halvtimme..Sen fick jag då själva GIFTET....hu då...fniss..

Ser ut som 70 eller så...haha..Men det spelar ingen roll vetja..Lite härjad ser man ju ut av alla behandlingar och sjukdom.:Men det ska väl synas att man har levat också kanske..fniss.. Giftet är i den röda påsen på ställningen..Nog om det..Efter giftet så fick ytterligare en påse med vätska som tog 2 timmar..HERRE MIN JE...Idag har jag tävlat med Niagara fallet om vem som släpper från sig mest vätska..Och jag lovar..JAG VANN ÖVERLÄGSET...hahahaha..Ja..sen var det avklarat..och jag fick ner till apoteket och lösa ut kortison att ta nu imorgon och i några dagar till för ev.illamående..Men det löser sig säkert..Det har gått bra förut och jag utgår från att jag fixar det denna gång också..Har ju varit så LYCKLIGT lottad att jag haft få biverkningar....Ja sen kom taxin efter lite väntan..Men vem har egentligen bråttom..Fast visst..det är väl inte så kul att sitta och vänta när man är klar och redo att åka hem.Fast jag fick visa ännu en chaufför hur fint det är här på HÅberg..haha.. Barbro kikade in och kollade läget..Vi skulle ju spelat idag..MEn hon och Anette fick åka själva..Ja sa jag..ni talade väl om att jag är med i vanliga fall..men inte kunde..JA sa Barbro..Du sa väl att jag är jättebra sa jag..:JA sa Barbro...Du sa väl att ni är mycket bättre när jag är med sa jag..JA sa Barbro..FY F....N vad du ljuger sa jag..JA sa Barbro...HAHAHAHAHA...dagens skratt då...kul kul..

Sen for hon och Anita ringde och kollade läget..Dom tror på nåt sätt att jag är halvdöd av behandlingen med en gång..haha..Men så har det inte funkat på mig som väl är..Men det är ju så snällt att ringa och höra hur jag har det..SEn kom Elsy och Göran med bilen som varit inne på hjulinställning..SÅ nu är det bra..Men ratten behöver bytas för nu drar den lite fel..MEn det är ju fel ratt i den också för den delen..haha..Och jag fick skrivit ut ett papper om lägenheten som dom skulle sätta upp på ICA och Hemköp..Att lägenheten är till uthyrning alltså..SÅ vi får se hur det går då..

Det här är Inga..hon får också behandling..Hon har nyss kommit hem från GC...hon var även i MOGAN...*ler*..hon gillade det där..Men hon bodde i San Augustin..Hon är så rar..HOppas det går bra för henne..Träffade också en annan tjej som jag aldrig sett förut..Hon heter Christina tror jag..Hon ser ut så här..

Med ryggen mot kameran står Inga-Lill sköterskan..Hon är så rar så rar..

Kom också in en annan dam jag aldrig sett innan.:Men hon var inte så länge så det blev ingen bild på henne..

Jag är lite lessen..Har läst en blogg om en tjej som heter Sabina..Hon har hudcancer och hon har skrivit om sin kamp och har också släppt en bok ihop med några andra cancer patienter...I dag förlorade hon sin kamp..

Ni kan läsa om henne här http://www.mittlivsabina74.blogspot.com/. Hon var bara 34 år..och hade två små barn..Det är trist tycker jag..Hon har kämpat väldigt mycket..Tycker bara jag ser att alla DÖR av skiten..Sällan jag ser nån som överlever nu för tiden..haha.:SÅ DET SKA JAG GÖRA..NÅGON MÅSTE JU DET eller???? Japp...det var det..Jag är ännu speedad av kortisonet och mår toppen. fast lite sliten..men nu är jag lite hungrig också.:Så jag får nog lämna er här för idag..Är jag lika "go" imorgon så är jag här då..till dess...njut av livet..KRam Lena

Hade inga "riktiga" kort på änglar..så jag tog en jag sytt..och då fick jag ljus med också..Jag tillägnar Sabina både ängeln och ljusen..Gå i frid och vet att smärtan är slut..

15 kommentarer:

cina sa...

Hej..Ajaj..det det såg nästan ont ut..eller. jag menar porten.

Gud vad du har kissat Haha.
Men det är ju bra att rensa ibland.
Jag som du vet rensade jag bort en tand ..inte skoj. Känns som halva underkäken är tom, även börsen 1.690 kr minus.

Kram och lova mig att ta det lite lungt nu..
besitos Cina

Marie sa...

Vilken fin ängel, den har inte jag sett förut gör fin va den.Har precis kokat mig lite nudlar är lite hungrig jag också.Du får ta med dig en potta att sitta på nästa gång du ska dit ha ha, jag menar synd att nöta upp golvet så förfärligt, det tas ju av våra skattpengar fniss (skämta lite aprillo med dig)Skönt i alla fall du mår bra ännu och som du säger det ska du göra i morgon också. Kul du har kompisar på sjukhuset när du får cellgiftet, eftersom det tar sån tid. Nu är mina nudlar lagom varma, dags att äta hörs igen. Kram o godnatt från lill syrran

Ia sa...

Jag tror minsann att det är ängeln Zara på kortet....hon är ljuvlig och har det såååå bra hos sin nya "mamma"....:))
Vad härligt att behandlingen gick bra, nu är den lilla fulingen snart ett minne blott.
Ja, Sabina fick ge upp till sist!
Det är skönt att hon inte lider mer, men hon var ju sååå nära den nya behandlingen i Uppsala.
Jag har följt henne så länge, så jag blev riktigt ledsen....:((
Kramar

Anonym sa...

Hejsan "kisselisa"! Hoppas att du mått bra sen igår! Var själv på återbesök på onkologen och de blev glada att jag inte gått ner i vikt, de gillar när vikten är stabil skoja dom!Läkarbesöket tog minst 3 minuter, alltså så länge han klämde igenom bröstena, jag har inget mer att fråga om, så idag var det personligt rekord att gå snabbt.Känns tur att jag tog ut 6 timmar komp, för solen har varit underbar! Kram Gugge

Anonym sa...

Hej! Sitter här med min nya dator och försöker få till det och först går jag ju in och ser hur du har det. Ja jag lider med dig, det ser inte alls roligt ut men om det nu är detta som behövs så får det ju gå, bort med skiten bara. Hoppas att du i alla fall slipper att må illa, någon liten bonus borde du ju få tycker jag.
Ja det är så tråkigt när man läser om alla som dör i cancer (annars också förstås) men cancer är så jäkla onödigt känns det som. Men tänk inte för mycket på såna saker utan fram med jäklaranammaLena. Nu ska jag leta studentfoto till Robins student, det finns ju en del foto att gå igenom.
Ta nu hand om dig så hörs vi snart igen. Kramar från Aneth

Agni sa...

Hej där tjejen
Nu är det snart dax för en tur uppåt landet känner jag, bor ju så himla långt bort. Du kan väl maila mig ditt telefonnummer så kan jag i alla fall höra av mig via telefonen - innan jag poppar upp som gubben i lådan.
Jag vill väldigt gärna träffa dig å tjôta lite.

Att vara enveten behöver inte alltid betyda något negativt. Ja men det vet vi ju båda två eller hur.
Kramar från en enveten en.

Agni

Agni sa...

Hej igen
Fy för attan här har jag suttit och skrivit inlägg efter inlägg och inte ens fattat hur jag skulle göra för att få iväg dem. Ändå arbetar jag med datorer varje dag. men inte med blogg naturligtvis.
Japp nu har jag fattat så nu blir du inte av med mig

Kram nr 2 för idag

Agni

Unknown sa...

Hola amiga !

Jag du är verkligen cool,när du springer runt med din kamera.Och din positiva inställning bara "dräller" och stänker över på allt och alla. De är bara vingarna som saknas,"angelita".
Kram !
Harald

fossilla sa...

Hej Cina..NÄ d gör inte ont ett dugg me porten.Mycket bättre än att bli stucken i armen..Japp d var rena kissloppet..haha...Tandläkaren skulle jag också behöva besöka..Men jag får säga som du..d sliter ju också på börsen. Får bli en senare fråga..SKa ta d lungt..(kanske) ..haha..Besitos a ti tambien

fossilla sa...

Hej syster yster D'y..jo men har duinte sett dom änglarna..Haha..I och för sig har jag inte gjort så många.Gör mest dom gamla fast med nya vingarna..Du får följa m nästa gång o vara pottvakt t mig..haha..Ätit lite ärtsoppa nu.Men har sån maggitarr..haha..Cellgiftet som gör det..Hörs på tel sen..KRam

fossilla sa...

Hej Ia..JAAAA:..det är ZARA som fick vara med på bild igen. Hade ju ingen som jag tyckte dög med en gång.Sorgligt me Sabina. Har också följt henne. Undras hur d hade gått om hon lyckats fullfölja Uppsala grejen.Hon behöver inte ha ont i alla fall..Lessamt är det i alla fall..KRam vännen

fossilla sa...

Hej svejs..Gugge..Ja d är tur dom tar sig "tid" me en när man kommer dit eller.haha.Fast skönt att d inte behövs heller för den delen..Solen bara ÖSER ner här också..I går med.Men då var jag lite seg så det hjälpte inte mig.Tur du fick lite tid i solen..Den är så skön nu..KRam från Kisselisa..hahaha..

fossilla sa...

Hej Aneth..Japp..jag har inte ont när jag får behandlingen..och jag tror d är detta som jag ska ha..Känns som det "biter"..varit lite seg. Har hittat min " tro" inombords fullt igen..SÅ nu ska det gå ännu en gång..haha..HOppas du får ordning på nya datorn..Tar ju lite tid att få ordning på allt när det varit stopp eller..Hörs.KRam

fossilla sa...

Hej Agni vännen..EVIGHET SEN IGEN:.det är då fan eller..haha..skickar sms t dig med tel nummert..Vore kul om du ändå ska hitåt att ses lite..Det ordnar sig vet du..Inte lätt med datorer du vet..Fast jag trodde NOG att du var rätt så haj på det..haha..Enveten som du är också..menar jag..*fniss*.Hörs vännen..KRam

fossilla sa...

HOla Bronzom...haha..Cool och cool vet jag inte..Har blivit en vana tror jag..haha..Läste ditt mail..VAD säger du om det då eller..Att dom pratade om boken i tv-n o du bara såg d av en tillfälligehet..TROR du ännu att det är en TILLFÄLLIGHET::jag tror d var meningen du skulle se d så du fick upp ögonen lite till..haha..SÅ ser jag det min vän..Tack för dina snälla ord och peppning vännen..KRam