lördag 14 mars 2009

cyklat

Hej vänner ..Nu är det lördag igen..Har varit vaken sen före fem..Vad det nu ska vara bra för..*ler*..hade hellre sovit lite till.Har allt ont idag..Trots penicillin och panodil och voltaren..Men va tusan...Jag är här ännu..Kanske tar nån dag innan penicillinet gör nån nytta om det nu gör det..Jag tycker lite synd om mig..Har suttit här halva dan..Men när klockan var tolv så tänkte jag ..."Här kan du inte sitta och tycka synd om dig själv":..så jag tog cykeln och for iväg..Jag kan ju cykla ännu..Det är jag himla glad för..Då kunde jag ju sitta på cykeln och tycka synd om mig istället..hahaha..Jag tog en lång runda..Hade tänkt mig till Barbro.:Men ändrade mig..Orkar inte med folk..fast jag ändå vill ha folk runt mig..Knepigt va..For mot Tre Älgar...och svängde av mot Baggården...och kom ut i Salstad..Så här ser huvudgatan ut där..
Det är ju inte så stort.:Men jag valde att cykla där för det är ingen trafik..Har faktiskt kommit till sans och använder cykelhjälm också.:Det gjorde jag aldrig förr..när jag var ung och vacker.. För två år sen eller så..Här går också tågen från Grästorp mot Vänersborg förbi..
Tog ju kortet i riktning mot Grästorp så klart..haha.Sen upp på cykeln igen och vidare mot Ås..Körde förbi Sal Kyrka som jag har haft bild på tidigare..Men jag kan väl lägga ut den igen då..För det är en fin kyrka..Jag tycker mycket om fina byggnader..Och både Ås och Sal kyrka är fina tycker jag..
Det är samma bild som tidigare..Vädret är inte på långa vägar så soligt..haha..Trampade vidare mot Ås...och när jag kom till kyrkan där så svängde jag av mot byn..Cyklade runt vid Forshall och stannade och tog några bilder där..Dessa två hästar stod i leran och hängde..Jag pratade med den närmaste..Och han blängde på mig och viftade lite på öronen..Sa att han var fin och undrade om han ville komma och hälsa på mig.:Men han stod lugnt kvar och viftade med öronen.:Så jag tog det som ett nej...fniss..
Sen kommer man ju vidare till Forshall fallen..eller NOssan som det är ...haha..Det är mycket vatten där nere nu..Men det är så fint..Så jag steg av cykeln igen och tog lite bilder..Det var lite kämpigt med ändalykten..haha..Så det var skönt att få stiga av lite emellanåt..Kolla här..visst är det fint va
Ja...sen trampade jag vidare och kom ut på stora vägen mot Tre Älgar igen då..Där cyklade jag ut på cykelbanan och hemåt mot Håberg..Jag var ute i en timme och 50 minuter och trampade..Inte illa va!!!!..Sen blev det en dusch när jag kom hem..så hängde jag tvätt..och pratade med käre gubben..Han har tydligen inte fått alla mail jag skickat..Och då blir jag så bekymrad..fniss..Han ska försöka skicka bilder på trädgården..Det blommar för fullt..Krokusar och påskliljor..Sen har tulpaner börjat komma upp..Han ska också köpa en gräsklippare..haha..Han gillar inte att klippa gräs..Men som tur är så är ju inte trädgården så stor som ni vet..Efter samtal med käre gubben har jag satt på en maskin tvätt till...och nu ska jag fixa lite käk...Är lite hungrig..Ikväll skickar min underbara L healing..Hon är så fin...Så då ska jag slappna av och bara ta emot hennes goda energi..
Ja sen blir det väl tv..Det är ju Wallander idag..Kanske tittar jag på det..Har inte följt melodifestivalen alls..Så kanske blir det att jag gör det..vem vet..Imorgon ska jag iväg med Barbro igen och spela..Till nästa gång..njut av livet..KRam Lena Bild från Ås som jag gillar..Hej svejs..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte varit inne här hos dig på några dagar...och ser nu hur jobbigt du har haft det!
Attans oxå.....men vad skönt att du orkade ge dig ut på en cykeltur iaf.
Jag håller både tummar och tår för dig....massor med kramar!

Anonym sa...

Hej gumman!
Usch, vad jobbigt. Jag hade vatten i lungan en gång för länge sedan. Det kallades lunginflammation med "pleurit". Usch, vad jag mådde dåligt och hade ont! Jag hoppas att det är det du har. Det fick jag kortison till.
Jag kommer att hålla tummarna för dig hela dagen i morgon måndag!
kram
ANnika

Anne sa...

Hi babe! Vad bra att du kan cykla, det måste vara skönt att rensa bort skittankarna när man är ute.
Jo du, jag både scannas och får blåsa i det lilla röret. Det är tamef*n en prestation vid det här laget att som ssk säger "nu ska du blåsa allt vad du kan i det här röret OCH så snabbt som möjligt". Det säger hon till nån som knappt har ork till att snyta sig...
Jag log lite för mig själv när jag läste dina tankar om människor. Det är troligen det faktum att vi är sjuka som får oss att känna så. Lite för privat på nåt sätt att ha dem inne på sig men ja tack till att SE dem. Jag brukar åka in till Malmö eller Lund och sätta mig och "glo" på folk. När jag sen är nöjd så åker jag hem....snacka om udda intressen...
När är det dax för nästa mördarkur??

Tänker på dig MYCKET
Kram
A

fossilla sa...

Hej Ia vännen..Jag var allt och kikade hos dig men d var från loppisen o d hade jag ju redan sett.*ler*..Japp..d är lite bökigt nu..Men skam den som ger sig..Och jga är glad att jag fick ut cykeln.Får se vad scannen säger imorgon(måndag)..Tack för peppningen..Ha d gott kära du..Kram

fossilla sa...

Ciao bella..Japp d är inte så kul nu..Men jag kan ju inte bara lägga mig ner och vänta..haha..I dag är det bättre som tur är..Men fy vad jobbigt d har varit några dagar..Har inte fått kortison..Men penicillin..Och vi vet ju inte för vad egentligen.Men kanske det gör någon nytta ändå..*ler*..HÅLL ALLT vad du kan imorgon...Ha d gott Kram

fossilla sa...

HEJ Anne..jag d är väl en jäkla tur att jag ännu kan cykla..Hur skulle jag annars kunna ta dig me ut eller???Jag bara undrar..hahaha..Hur LÄTT är d för dig då eller..att blåsa när man mest flåsar antar jag..*ler*.Dom menar ju inget illa när dom säger som dom säger heller syrrorna men visst låter d lite bisarrt..hahaha..blås så mycket du kan..VISST..Jag är säker på att du har rätt där om människor..För man orkar inte engagera sig..Men ändå ha dom där på nåt vis..Bra sätt du gör på..Åka o kolla in människor.Det gjorde jag mycket när jag bodde på Gran Canaria:För där fick man verkligen se många människor..Skönt att kunna titta utan att engagera sig för mycket ..Man blir lite egotrippad vissa dar..men jag antar att vi måste vara d i vår situation kanske eller vad tror du själv??? Går allt ok så är det behandling igen den 23 mars..Alltså en vecka imorgon .Håll tummarna att d går ok med scannen så jag kan få fortsätta med denna behandling.Ha d gott.:KRam