söndag 8 mars 2009

revyn

God söndag eftermiddag..Sitter nu här framför datorn igen..Var inte säker på om jag skulle göra det eller om jag skulle vara på sjukan..
Har inte mått så bra..Jag blev ju förkyld på fredagen innan behandlingen började.Och jag drack ju echinea..eller vad det nu heter hela helgen..Det dämpade symptomen..SÅ jag sa inte att jag egentligen var förkyld när behandlingen började..Men sen den tog slut så har jag haft så himla ont i ryggen..På höger sida..mellan skulderbladen..neråt ryggraden och utåt sidan..Och igår mådde jag riktigt uschligt..Men jag skulle ju med Barbro till Anette och träna lite inför kommande spelningar.Och det gjorde jag.:Barbro kom stra före klockan ett..Med mina fina stolsdynor.:Som jag har glömt att ta kort på..Kommer en annan dag..Sen for vi till Anette då..Tog kort på båda..Ja Barbro har ju förekommit här innan..Men ANette har ju bara varit med en gång..SÅ hon får komma först..
Ja sen satt vi där och jammade och spelade till klockan var lite efter tre.:Då var jag tvungen att sluta..För jag skulle vara i Järpås mellan halv fem och fem..Så Barbro körde hem mig så jag fick hämtat bullarna jag hade bakat på fredagen..Hade ju lovat att pojkarna skulle få bullar när jag hämtade JOhnnies bil igår..Hade ju fått lov att låna den..

MUMS..ser allt gott ut..Dom fick nog 50 bullar och Barbro fick en påse...sen har nog två påsar själv tror jag..När bullarna var hämtade och instrument och förstärkare inburet så körde hon iväg mig till Ås så jag fick hämtat bilen då..Där var det som vanligt..Ja nästan.:Fredrik var inte där..Men Piba och Johnnie och Carlsberg..som han kallas.:Fast han heter Cliff..hahaha..Hem till Håberg och in i duschen och fick ordnat till mig..Tog en Voltaren...pust och stön..Sen iväg..Hämtade barnens pappa och sen for vi till Katarina och Börje..Mina ex-svärföräldrar som är så himla goa..Både på in och utsidan..Där åt vi sallade och bröd och ost..GOTT I GOTT GOTT var det..SEN var det dags att ta sig till Skara då..HÄPP..Vi skulle titta på revyn "Soltsting och Snésprång"...Jag gillar ju Dag-Otto Flink..(Jojje Jönsson)..och inte blev det sämre efter igår inte..GUD vad bra det var..

I går var det sista dagen dom spelade också så dom var rejält varma i kläderna kan man väl säga..Och skojade friskt med varandra för att jäklas lite med varandra..Och det gick hem .Dom hade verligen publiken i handen..Och alla som var med var ju himla bra..Men Dag-Otto Flink slår ju allt..Han är så söt så det är inte klokt..Bara mimiken är helt OTROLIG..

Det var längesen jag skrattade så hjärtligt direkt från hjärtat..Och jag tror att vi alla kände likadant..Det var riktigt roligt..Sen tog jag en Voltaren till..och så for vi hemåt..När jag kom hem så tog jag en panodil för jag kunde visst kombinera dom två för värken..Och sen gick jag och la mig..Vaknade i morse och känner mig piggare idag..Har dock tagit tabletter idag också..Två gånger..Men ändå känner jag mig piggare än vad jag gjorde igår..För jag trodde allvarligt att det här går inte..Jag ska in på scan den 16 och tänkte jag skulle försöka stå ut till jag träffar doktorn igen den 23..Eller och är det bara för att jag kör huvudet i sanden..haha..Jag ber att det ska vara bra men jag kan ju aldrig vara säker..Jag har haft ont mellan skulderbladen så länge nu och ingen har lyssnat utan tror det är musklerna..Jag påtalade det redan i UK..Så jag får väl vänta och se..

Dagen har varit lugn..Inte gjort så mycket..Det har ju regnat mest hela dagen här..Men runt fyratiden tog jag en sväng och kom mig ut lite..Och det var bra..För när jag kom in igen så öste det ner..haha.:Bra tajming tycker jag..Nu ska jag kolla tv och inte göra ett skapandes grand idag..Men till nästa gång..Njut av livet..KRam Lena..

Slutar med bilden på Barbro hemma i Anettes kök..Hej svejs..

10 kommentarer:

Anne sa...

Ja vicket jävla regnande!! Hela dan har varit likadan. Inte blir humöret bättre av det inte!
Dag-Otto e nog min favoritbuskiskarakär. Han e så skööön! Förstår att skrattet kom från hjärtat. Det är som när barnen säger nåt som är fel men som är helt rätt enligt dom. Sonen säger smulor och menar semlor. Han säger fortfarande "sovde" och "äte". Det är så sött så man smälter.
Idag är ingen höjdare för mig heller. Det gnisslar i den ena lungan och ibland gurglar det, hmmmm...vet ente va jag ska tro!! Försöker förtränga men det är liiiite svårt. Så jag begriper exakt vad du menar. En del av at inte berätta är nog förnekelse inför sig själv och det är ju smart med tanke på att vi bara är 40 resp 50. Vid den åldern har man ju i största allmänhet lite svårt att fatta, eller hur???

Kram
A

Anonym sa...

Hej! Hmmmm de bullarna så inte alls dumma ut men de ligger väl i sönernas magar nu kan jag tro....
Ja du Dag-Otto går inte av för betor, han är störtskön. Tål att ses många gånger. I dag har jag städat lite och varit ute i snöslasket med Theo några gånger, sen fick jag och en kompis för oss att vi skulle ut och springa i stället för jympa och jäklar vad bra det gick. Ibland är det som att skjuta en vägg framför sig men idag var väggen borta. Ja nu laddar jag för måndag igen, jobb hela veckan men nästa söndag åker jag och en kompis på Smögen spa och stannar tills på tisdag och det ska bli såååååå skönt. Lite välbehövliga behandlingar både här och där och sen hoppas vi att vi kommer hem som nya (nästan i alla fall). Vi får ju hoppas att gubbarna känner igen oss. Men som sagt jobb en vecka först. Hoppas att du mår lite bättre nu i alla fall och att det var en förkylning som spökade, och vilken tur att du kom iväg på revyn det är ju alltid så tråkigt om man tänkt sig något och sen blir man kass och inte orkar. Ta hand om dig riktigt mycket och så hörs vi snart igen. Kramar från mig.
Ps nu har jag fått tillbaks min bil så nu känner jag mig lugn igen, Fredrik kom och hämtade sin i torsdags och hans kommentar var efteråt: "jag fick blåsa ur den lite, den kändes lite kärringkörd"!!!!!Men han hade faktiskt ett leende på läpparna. Så som jag kämpade i onsdags för att komma ut från parkeringen (som jag skrev i en kommentar) Ja ja mycket ska man tåla. Men det är jäkligt gott att ha dom (ungarna).Kramar till dig i massor. Aneth

Anonym sa...

Gumman lilla!
Åh, vad bullarna ser goda ut!!!!
Jag kommer att hålla tummarna för dig den 16!
Den 17 har jag fått tid hos advokaten, men jag vet inte vad som hänt så då får du hålla tummarna för mig!
Ha det bra min vän. Det är krut i dig! Åh, vad jag skulle vilja träffa dig. Jag ska satsa på det när jag blir fri!
kram
Annika

Anonym sa...

Hejsan! Vad kul det verkar ha varit på revyn, sånt man behöver...
Har tänkt i många år att köpa biljetter till friluftsteatern i vallarna tror jag det heter utanför Falkenberg, men jag är värsta väderpessimisten så jag tror alltid att det ska bli ösregn när just jag köpt biljetter, så det har inte blivit av än!!!Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej syster ringde dig förut men då ville du inte vara hemma, kanske du va ute och gick.Själv har jag faktiskt fått strukit(heter det så) upp all tvätten från resan idag, phu kändes skönt.Skulle bara tala om för dig att igår på charterhjältar på 5:an, det är ju ett program inspelat på gran canaria, visade dom från ditt älskade Mogan, fy man längtar redan ner. Kram ringer i morgon
hälsn lilla syster

fossilla sa...

Hej vännen.Japp..d var helt underbart roligt att få se denna revy.Visst är ungar goa när dom pratar..haha..Min Johnnie skulle äta pekab när han var liten.Och en annan liten go tös jag känner sa att hon skulle gå till apelteket.:D var biblioteket..haha.Många goa skratt kan man få av dom små;-) Jag vet inte om jag förnekar min situation.Vill bara inte tänka på skiten..haha..Och tills jag vet väljer jag att tro att d är ok..haha..(kanske lite förnekelse ändå!!!!???)..Usch ja d låter inte så kul hos dig heller ..Men du..vi är ju här ännu ialla fall..Vi får ta en dag i taget..Jag har alltid svårt att fatta..Jag har SÅ SMÅ HÄNDER::..HAHAHAHAHA:..DEN DU...!!!!!..KRam vännen

fossilla sa...

Hej å i Mellerud..DU jag åker me på spa me en gång..Ta en stor bil o kom och hämta mig..NÄ..jag ska ju spela på söndag..haha..PÅ DAL..nånstans..Rössebo???Heter det så..Nån förening för bygdens bevarande eller nåt..Kommer inte ihåg..Åker bara med..hahaha..Låter härligt att få springa av sig lite..Har inte prövat att springa..Men jag går eller cyklar ju för all del..Men ibland saknar jag det "tunga" jobbet med att lyfta hantlar på gymmet måste jag säga..Jobba nu på i veckan o njut av livet och se fram mot söndagen vetja..Kramar till dig..

fossilla sa...

Ciao bella Annika..Håller allt tummarna för dig på tisdag också. Hoppas så klart allt blir bra för dig.Så klart är jag nyfiken så då får du maila mig. SJälv får jag väl inget resultat den 16e..Men jag hoppar d är ok när d kommer..Ha d gott och skicka lite vår värme från Rom..
Kram från mig

fossilla sa...

Gugge lilla..Det finns inge dåligt väder..Bara dåliga kläder..*ler*..Det borde du veta vid det här laget..haha..Ja d var jäklar i mig d roligaste jag sett på en lång lång tid..Och det var så underbart att få skratta må du tro..Så bestäm dig nu för att åka o titta i sommar..Du är ju ändå ganska nära Falkenberg vetja..Fniss..Hoppas allt är ok med dig..HÖrs.Kram

fossilla sa...

Hej syster yster.:Kanske ringde du när jag var inne i byn.Såg allt charter hjältar..och jag SÅG MOGAN..jag SKREK här..kolla kolla det är ju MOgan..haha..Jag längtar varenda dag må du tro..Såg idioten idag när jag var och handlade..Pust och stön..haha..KRam