onsdag 25 mars 2009

solig dag idag

Go kväll istugorna. I morse vaknade jag pigg och go..(tror jag)..GO alltså..haha. Var vaken vid halv sju redan. Så jag låg där och tittade lite på tv-n..Sen tog jag tag i min cd-spelare och lyssnade faktiskt till min meditation igen.Jag har slarvat med den ett tag. Men jag ska nog inte göra det. Min kära goa älskade syster i Hjo tycker att jag behöver lugna ner mig och fokusera igen..Och vet ni..HON HAR RÄTT..Hon har alltid rätt när det gäller mig..För det mesta..Hon har ALLTID så kloka råd till mig..Och hon är /blir inte arg på mig när jag svarar snäsigt eller lite vasst..Jag vet inte att jag gör det förrän hon säger åt mig..Och DET är bra att hon säger till mig..För då får jag en spark därbak igen och får skärpa till mig..haha..Tack älskade syster..Älskar dig gränslöst...det vet du..Men det är väl sjäva DEN att man ska behöva tappa konceptet ibland och glömma bort varför jag är här..jag vill ju aldrig såra någon ...eller vara dum..Och så blir man det ändå ibland..pust..Ibland blir man trött på sig själv..Den här bilden tog jag igår när jag gick till bussen.:Patron bygger ju två vindkraftverk till..Kolla på KRANEN eller..125 meter är den..
Ja det var ju snö då också..*ler*..Men nu är den nästan borta igen. I morse tog jag bilen in till byn.Skulle köpa några kort och skicka till England..Sen skulle jag till Anita och hämta en matta jag fått. Men innan dess så for jag runt med dammtrasan i högsta hugg..Tvättade en maskin..Sen väl inne hos Anita frågade hon om vi skulle gå till kyrkans hus och äta soppa.Varje onsdag serveras två olika soppor..Man får äta hur mycket man vill...plus bröd..ost smör..kaffe och kaka..mjölk eller vatten..Allt för 30 kronor..Det är massor med folk där så klart. Vi gick dit så klart. Över viadukten och bort till kyrkan. Det var inte så kallt..Hade ju peruken också..haha.:Den värmer ju lite..fniss..Sen gick vi till Cotton Blue..klädaffären vi var till igår. Där träffade jag GUnnel..Så vi bestämde att ev.ses imorgon..Men jag har mycket imorgon..Fast en fika ska väl hinnas med tycker jag ändå..Hon har inte varit här ännu..Och jag vill ju gärna visa henne hur det är här..For så småningom hemåt igen..Då träffade jag grannen..han satt på sin altan..Och lille Oliver kom emot mig idag och var väldigt kärvänlig..haha..KOlla här då vilket fint kort jag fick av honom idag..Han var lite mer samarbetsvillig idag..fniss.
Han är bara så söt..Fick faktiskt två bilder idag..Så det är lika bra jag lägger ut den andra också då..
Mår rätt bra idag tycker jag..Visst har jag lite småont här och där..Så jag vill nog inte ens tänka på det..haha..Jag är inte så säker på att det bara sitter där dom säger..Men jag vill inte fråga..För det gör ju varken från eller till om jag har en eller fler tumör jävlar..Eller hur..Dom ska bort hur som helst..När jag kom upp så slängde jag bara av mig kläderna och satte på en maskin tvätt till.:Sen sopade jag ur trappan..Gick i flygande fläng..haha.:Ibland är man hurtig. Sen gjorde jag lite våffelsmet..Ska ju ta med våfflor till Ås imorgon när jag får komma dit och gratulera Johnnie. som fyller år idag.haha..Var tvungen att kolla så att järnet funkade..Så jag gjorde bara några få våfflor som jag själv satte i mig..Sen blev det köttbullar som dom också ska få tänkte jag..För det gillar dom det vet jag..Och Jösses vad hurtig jag har varit ..Det ser ut som jag hinner hur mycket som helst..Men så är det inte..Jag brukar ofta börja göra femhundra olika saker och ingen blir klar..hahah..Idag hade jag inte så många järn i elden så jag hann KLART alla..Bla..denna också.:Men den har legat tillklippt på stolen i köket i flera veckor..haha..Så det var bara att sy ihop den..Och med DEN bilden säger jag...njut av livet och väl mött nästa gång..Kram Lena

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig syster, hade du tittat lite noggrannare på mitt inlägg hade du sett att jag skrev att jag skulle jobba idag, din lille slarver, ska jobba i morgon också först skulle jag varit ledig och jobbat fredag, men det blir i morgon, och kanske fredag.Va bara innanför dörren när vi kom hem, sedan bar det vidare på kalas till Ellen, hon fyller ju idag också vet du.

Har precis kollat klart på det okända, ganska så bra idag tyckte jag. Snart väntar sängen igen, slår dig nog en signal i morgon kväll.

Kram från lilla syster

strömmas sida sa...

Du har sån fart och hinner så mycket och jag känner riktigt hur lat jag själv är :-).

Det är klart att man får både vara glad, arg, sur och ilsk i humöret.
Man kan ju inte vara som ett rakt streck på papperet.

Hoppas innerligt att dom hittar nåt dunder för dig och de elakingar du har. Självklart hittar dom det.

Stor kram
strömma

Anonym sa...

Hej!!! Nu är jag tillbaks vid min dator igen, i alla fall för tillfället. Det är så här att USB-portarna låser sig och kan inte överföra data bla, bla, bla vem tusan förstår sånt. Hårddisken är inne på slutklämmen i alla fall så det blir väl att investera i en ny. Man har ju liksom blivit lite beroende....
Ja så det är väl bäst att passa på att skriva när man kan. I morgon är jag LEDIG och det är så jäkla skönt. Ska åka till gymet en sväng och sen ska jag köpa lite nya blommor och pigga upp tillvaron med. På lördag ska vi fira en 50-åring och det blir säkert kul. Hur som helst så är det himla kul att höra att du känner dig så pigg, det sprutar ju energi från dig. Ska snart åka på meditation, lite trevligt tycker jag men kursen är snart slut. Ibland så funkar det jättebra och andra gånger är det lika bra att bara ge upp för tankarna fastnar på allt man ska göra. Det är väl en träningssak. Hur som helst ha det nu så gott och så hoppas jag att den här burken håller tills det har kommit en ny så jag kan läsa allt du skriver, det är jättekul och nu ligger jag ju en del efter, du vet på jobbet kan jag ju inte sitta och lusläsa men det ska jag göra nu.
Jättekramar till dig från mig/Aneth

Anonym sa...

Du har all rätt att känna dig snäsig som du själv uttrycker det men du har ju sagt till mig att påminna dig att inte vara det. Det är stort av dig att be om det för då vet jag att du börjar tappa ditt fokus och koncentration utan att märka det. Men på`t igen så blir det lön för mödan.Kram

fossilla sa...

Hej syster d.y.Ja vi har ju pratat efter du skrev detta..haha..Vet att du e ledig idag åxå..*ler*.Kollade också d okända o tyckte han var bra för en gångs skull..haha..Ska vila o lata mig idag.(fredag)..Behöver nog fokusera mera..Hörs imorgon kära du..Puss o kräm..fniss..

fossilla sa...

Hej goa Strömma..haha..Nä jag vet inte om jag har så mycket fart o fläkt..Just nu tror jag d är mycket "flyendebeteende"..Fast jag mår ju rätt ok för att inte vara ok om jag säger så..fniss.Ja ibland blir man ju lite sur o så.:Men jag vill GÄRNA vara snäll o trevlig hela tiden för att jag inte alltid har varit d i mitt liv.O d tog en evighet innan jag insåg d.Så nu vill jag gottgöra d.O då ger stora syster mig en spark ibak när hon tycker jag glömmer det..haha..Himla bra..Ska vila fredag idag.Sen får vi se hur helgen blir. Hoppas du får en kanonhelg.Kramar i massor från mig

fossilla sa...

Hej Sundin..SÅ NU är du änteligen här igen.Ska erkänna d blir lite tomt utan kommentarerna från er alla när ni inte har varit här ibland.Man blir ju så bortskämd eller..*ler*Datorer ska bara funka utan problem alltså..Klart man blir beroende av dator o d är hemskt att erkänna men så är det..haha..Jag har tagit upp min meditation/avslappning igen också..Måste varva ner och fokusera igen. Hoppas 50-åringen blir rejält firad o att ni får en kanonkväll så klart..haha..Utan en tung söndag..HÖrs snart min vän,,KRam

fossilla sa...

Goa syster yster d.ä. ja jag är oändligt tacksam att du ger mig en spark därbak när jag inte "uppför" mig..haha.Du vet ju att jag inte VILL vara sån egentligen men ibland glömmer man sig..fniss.Så jag är glad att du påminner mig..Vi har ju nästan nyss pratat också så jag har fått se ditt vackra ansikte. Ha en god kväll kära du..och kör försiktigt i morgon..puss o kräm till dig också