onsdag 20 maj 2009

onsdag

Hej kära ni..Har idag skrivit personliga kommentarer till er..Inte illa va!!!..Haha..
Har inte någon större energi ännu..Men har varit på VC och lämnat prov inför behandlingen på tisdag..Elsy kom och hämtade mig och körde hem mig..När jag kom tillbaka så bytte jag gardiner i stora rummet..För jag har inte varit helt nöjd me dom som varit uppe..Sen har jag inte gjort så mycket mer.För jag orkar inte..Johnnie har varit här och satt upp en hylla till mig och gardin krokar i sovrummet.:För Göran var här och målade igår..Så om jag orkar får jag försöka städa lite i sovrummet i morgon. Får väl ta det lugnt..Men har tvätt tid också ..Det är ju i och för sig inte så svårt att ta sig ner till källaren.:Har ju hiss..Och så stoppa i kläderna maskin går nog bra. Ja det får väl bli som det blir vet ja..*ler*..
Fast det är ju bra att ha tvättat när jag nu ska ha behandling igen..I dag har det inte varit någon här annars.Men igår var det folk..Dom kom och gick i omgångar..haha..Men dom accepterar också att jag ligger på soffan när dom är här..fniss.:Som en riktig pacha..Men vad gör man!!!! Man ligger kvar så klart..fniss..
Ja som ni ser så har det inte hänt så mycket..Jo dietisten ringde från sjukhuset.:För jag hade bett om det..Jag kan ju inte äta så mycket för all vätska i buken så jag går ju ner i vikt..Och det är ju sannerligen inte så fint när man ser ut som jag gör..haha..Hon kommer till mig på tisdag när jag får behandling så ska jag få lite näringsdrycker..Och så ska hon ge tips på mer lättsmält mat..Får se vad läkaren säger också.:Om dom ev. ska tappa lite vätska..Det är inte så bra att göra det heller om jag har förstått det rätt..För det kommer tillbaka och det blir mer..Och det vet jag inte om jag står ut med.:För det spänner ju så himla mycket redan som det är..Vi får se..
Nu orkar jag inte sitta här och skriva..Får lägga mig igen..Är tillbaka en annan dag..TIll nästa gång ...Njut av livet.:KRam Lena

5 kommentarer:

Anne sa...

Konstigt det där med att orka eller inte orka...Vi har haft sonens klass hos oss idag. De har håvat åkt båt och lekt..och vet du helt plötsligt var jag med bland alla 6åringar!!! Jag håvade och letade småkryp. Det gick faktiskt ganska bra men sen fick jag oxå vila lite i min solstol. Fan alltså - tanten kan om hon vill!!!
Ska börja sätta upp 1 sak/dag som jag MÅSTE göra. Ska se om det funkar...
Jag hoppas SÅÅÅÅÅ att dietisten har nåt bra att komma med. Att bara känna att man blir klenare och klenare är inte kul. Jag vart nere på 57 kg som minst...och då är jag väl en sisådär 184cm lång! INTE BRA!!
Lättsmält, puréad(hur fan stavas det??) mat låter som en god idé. Spetsat med lite näringsdryck förståss!! Kan du inte få lite hjälp med tvätten? Lägga i och ta ur är ju ganska ok MEN hänga skiten är dödsjobbigt tycker jag. Du måste ju dessutom gå i trappor och se då hade jag vart såld!!
Den lilla "trevliga" tanten kanske kan hjälpa dig?? Ha ha ha
Ha en go helg
Kramis
A

Anonym sa...

Styrkekramar till den tappraste kvinna jag kan tänka mig...På tisdag ska jag till sjukhuset å kolla upp en misstänkt leverfläck, orolig som tusan men huvudsaken är ju att jag fått tummen ur att pallra mig dit...

Tänker på dig massa...din blogg gör en glad att läsa trots elände. Även när du mår piss så lyser din positivitet igenom. Du är otrolig. Önskar jag hade hälften av det du har, då vore jag nöjd...Kram på dig Lena. När du blir frisk ska vi synas å snacka Gc...Maria/coconut

fossilla sa...

Anne tjejen.Du är inte dålig du heller eller..*ler*.FInns hiss i huset som tur är.Idag fick jag tvättat.Men Elsy hjälpte mig ner till källaren. Låter som din har varit fin fin. Jag ska banne mig också sätta upp en sak varje dag..Jag är inte så lång som du..men inte kul att tappa vikt så här. Det låter som dietisten hade lite bra råd så jag får tro det. Tack för dina tips vännen..GUld värt..HA d gott.:Kram

fossilla sa...

Coconut..Du är för gullig alltså.Dina och alla andras rader peppar mig och d är helt otroligt att ni finns där ute för mig..Klart vi måste ses när jag orkar.D går säkert bra hos doktorn ska du se. Du är också stark.VI är alla starka på var sitt sätt Maria.Glöm aldrig det..GC nästa..Kram

Anonym sa...

Vännen! Jag tänker på dig må du tro! Håller tummarna och beundrar dig oerhört!
hundra miljoners kramar
Annika