tisdag 18 november 2008

Tisdag i Ås

Hej igen. Har just svarat på kommentarer från mina trogna läsare..Det är väl knepigt ändå.Vi är alla intresserade av loppisar. Jag tycker det är jätteroligt.Och likaså Gunilla o Ia..Jag antar att vi är många runt om som tycker det är kul. Sen att det oftast är fyndpriser är ju inte att förakta. På FA-fyndet går dessutom pengarna till välgörande ändamål för det är ju som sagt Frälsningsarmén som har det. Idag har det varit skitväder..Ungefär som jag känner mig..Har så himla ont i bålen..i sidan..vet inte om det är levern och ev. njuren som är på gång och ska spöka igen..Fick så himla ont i lördags. Men jag kan inte fatta att det ska bli så efter bara en dammsugning. Så jag har inte en aning om vad det är..Om det den jäkla cancern som är tillbaka eller nån infektion. Har ringt både till NÄL och mitt sjukhus i Newcastle..Så dom ska faxa över papper.Men hur lång tid det tar vet jag inte..För idag kommer Dr Dark in till sjukhuset i Newcastle..Så då får han skriva en remiss..Sen hoppas jag det faxas iväg.Får väl ringa NÄL imorgon och höra om det kommit några papper. För jag behöver in och kolla detta..Inte roligt..
Har ialla fall gjort klart tre änglar idag..Dom fick de ståtliga namnen Ester..Ella och Mona..Så här ser dom ut..

Hm...en lite suddig bild..Tog utan blixt för det såg ut som om bilden blev så ljus när jag tog med blixt..Fast jag vet inte..Nu är det som det är..Sen efter det har jag sytt..nä jag har fållat en stor duk till Anita..HOn hade köpt tyg på nåt billigt ställe på Orust som är som Ullared..Jag tror det heter Göksäter..Har aldrig varit där..Men det kanske kan vara nåt frampå..fniss..Får ju kolla läget eller..

Sen har jag inte gjort så mycket mer..Pratade med käre gubben igår..Över skype..så jag fick se hans fina nuna..Och även Moggie katten var där..Och han hörde min röst genom högtalarna så han satt och tittade på dom..haha:Han är för söt.Nu har han bytt säng när inte jag är hemma..Så nu kommer han till käre gubben..och tycker han ska vara vaken på natten..Jag är ju vaken en sväng varje natt..och då pysslar jag lite med Moggie katten om han är nära..Sen frampå morgonen så vaknar han fint på min kudde..Och gör sin morgontoalett..Sen tog han mig ett tag också..Slickade min skult med sin sträva tunga..hahah.:Nu slickar käre gubbens panna..Han har ju lite mer hår på skulten än vad jag har..så det blir kanske för mycket hår för Moggie..hahaha.:Men käre gubben tycker det känns som sandpapper..hahaha..Och han är lite tröttare än vad jag är tidigt på morgonen.hahaha..Får nog lägga in ett kort igen på MOggie katten..Han är lite att klappa till skillnad från lilla Missan..

Han är för goer..Ja dom är ju fina alla katter och hundar...och kossor och hästar..haha..Och några djur till..Dom har ju sin egen personlighet allihop..Liksom vi människor har..Så här fångade jag lilla MIssan i fotöljen i går kväll..Hon låg som en spiral nästan när hon sov..hahaha.Men hon såg så gassig ut så det fick bli en bild ändå..Kolla här..

Just nu är det halvklart och uppehåll här i Ås..När jag gick och hämtade posten så hörde och såg jag två av Såtenäs JAS plan igen..Det är flygdagar på tisdagar och torsdagar..Men det jag tycker är häftigast är när Hercules kommer och flyger över taket..Att denna stora maskin kommer upp i luften utan problem är för mig obegripligt..Fast det finns ändå plan som är större..Tror det finns ett ryskt plan som är mycket mycket större..Kanske får in Hercules i det..hahaha..

Har inte hänt så mycket mer här i Ås ännu..Och jag har inte några nya bilder att lägga in.:Men kanske får jag det imorgon..Då kommer min vän Britt-Marie..Vi sjöng också ihop innan jag droppade av till PUerto de Mogan..Fast då hade vi min keyboard bara. Så jag gjorde bakgrunder så vi lät som en hel orkester..Sen spelade jag det jag kan live..hahaha..Är bättre på gitarr än keyboard..Fast det var smidigt med keyboarden när jag gjorde bakgrunder för när det blev fel så kunde jag ju bara radera det..Men det är ju inte så lätt när man är ute och spelar...och man spelar fel menar jag..hahaha.:Det är inte så himla lätt att radera precis..Fast å andra sidan..Blev det fel..så skulle det väl vara så den dan..fniss..Lätt och enkelt förklarat..fniss..Nu slutar jag för idag..LÄgger in en bild på något som jag inte har bestämt ännu..Det ger sig när jag har hittat en bild jag vill lägga ut..Till nästa gång..Njut av livet..KRam Lena

Det blev min andre goe svåger borta i Hjo..Lars heter han.:Men jag har döpt om honom till Larsson..Så nu går han under det namnet..haha.:Han sitter på deras fina altan och myser i somras..Ser gott ut i solen va!!!..Hej svejs..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!Lustigt att du nämnde Göksäter, eller Gökis som vi säger i familjen, ligger någon mil ifrån vår stuga, så det är andra stället gubben blir skakis och svettig när vi åker, gärna regniga dagar. Annars var det ju inget roligt att du har ont och ska behöva känna dig orolig,man hade ju hoppats att det var något så enkelt som BH-bygeln...Kram Gunilla

fossilla sa...

Hej igen Gunilla..Ha ha..Ja då vet du ju var det finns fynd att göra..Har aldrig varit där..Men en dag ska jag väl kunna hitta dit.Den smärtan är bättre..Men den nya är inte såkul..Sticker i lever området..Ömt i bålen..Inte bra.Rädd du vet..men jag får jaga på dom.Hoppas journalen är på G från Newcastle. Kan ha en förkylnig på G också.Men det ska väl inte kännas så konstigt eller??Ja det blir som det blir..Nu ska jag dricka te och sen hoppa i säng..Ha det gott..Kram