fredag 14 november 2008

torsdag/fredag..

Hej alla som läser..Nu är jag tillbaka igen::Blev dåligt med uppdateringen igår..Men JÖSSES:.Jag tror vi får döpa om oss här till Taxi Ås..Johnnie var ju hemma från jobbet på onsdagen..Han fick ju en förkylning på tisdag em..som bara hoppade på honom..Och så ONT i sitt öga..Det var så rött så ont och rann hela tiden..På onsdagen frågade stora sonen om jag kunde köra in honom till jobbet då eftersom Johnnies bil var hemma..Piba har ingen körkort så gammal han är..haha..Och vad gör en stackars mor..???Hon kör sin son så klart..Sen hem igen..Sen strax efter ett..ner till VC med Johnnie och ögat..Doktorn kunde inget se..Men tyckte väl det var lite konstigt ..Trodde inte det hade samband med förkylningen..Sen hem med oss igen..Jaha..det dröjde inte länge..Så ringer Piba hem..Han skulle sluta tidigare för det är rätt lugnt nu i butiken..In i bilen igen...Hämtade honom..och handlade lite på vägen..Får göra två flugor på smällen som nån sa..hahahaha...Sen hem igen...Ja..sen var ju den dagen nästan slut då...Men det skrev jag ju i onsdagens blogg..haha..Ja sen var det ju torsdag då..Vaknade tidigt då också..Johnnie skulle vara på vårdcentralen igen..kl8.45..Och storebror fick skjuts till jobbet igen då..Så här ser det ut vid vårdcentralen i Grästorp
Ja man går in vid sidan..till höger..och så här ser det ut om man tar en lite vidare bild.
Så medan Johnnie gick in till läkaren gick jag vidare bort till höger på bilden..Där jobbar nämligen min vän Yvonne med gamlingar..Så jag kom lagom till frukosten på jobbet..så jag fick lite bilder på de gamle och Yvonne och Tina som jobbar där..Lena jobbar också där.:Men jag tror bara jag fick med ryggen på henne..
HÄr sitter då Yvonne som ni har sett förut..sen med ryggen hitåt är Lena..Sen mannen på bilden han bor på avd. Honom känner jag sen förut.:Och Yvonne sa att han kände igen mig..Så det var ju kul. Sen fick jag en bild på Tina..Hon ser ut så här..

Oj då ..bilden blev lite suddig..Men det får gå ändå..haha..

Sen gick jag vidare tillbaka till VC för att inte missa Johnnie..Han kom efter en stund...Jaha..det var ögonmottagningen på NÄL nästa..Men först hann vi hem till Ås för vi skulle inte vara inne förrän vid halv tolv..Så vi hann hem och fika lite sen var det in i bilen igen..Mot Trollhättan och NÄL..Dit kom vi i god tid...Johnnie kom in med en gång nästan..Doktorn hade bedövat ögat och sen vände han både de övre och under ögonlocken ut och in..Och SE DÄR JA...han hittade lite spån i ögat..Så det var en glad Johnnie som kom ut från doktorns rum..Även om han tyckte det var lite läskigt att få ögonlocken vända..haha.:Så idag är han iväg och jobbar igen.:Lycklig förstås..Han gillar inte att vara hemma från jobbet alls..Himla redig gosse..fniss..

Sen på kvällen kom Barbro.:Tid att träna för vår spelning idag..Och vi körde på ganska bra..Hon stannade kvar till klockan var nästan tolv..Då var det lite sent att blogga tycker jag..haha..

Imorse var jag upp igen med tuppen..För det var julskyltat på FA-fyndet i Lidköping..Så Yvonne och jag bestämde att fara dit..Men mer om det får ni imorgon:Får se om jag kan sätta lite färg på de korta stumpar jag har till ögonfransar..haha..Och fixa till "håret"..hahaha.:Jag menar i ansiket..HAHAHA:.till nästa gång..:Njut av livet.:KRam Lena..Bild på Missan ..störde hennes skönhetssömn..Hej svejs..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Missan ser ut precis som en av mina vildkatter(som jag matar( fast hon heter "Mamma Mu"...döpt av barnbarnet A....)))
Ha en riktigt skön helg Gumman...kram Ia

Anonym sa...

Gud va söt hon va missan på kortet, har ju inte skrivit på ett tag men tycker väl det är lite onödogt eftersom jag nu pratar med dig flera gånger om dagen i telefon.Sitter här själv vid datorn, benny är på bandy,skit tråkigt men ska kolla reprisen på ensam mamma, kl 7 missade den i söndags kram på dig från lilla syster

Anonym sa...

hej..roligt att läsa om allt som händer med dig o dina pojkar..ha en trevlig kväll

http://www.mogan.es/modules/RMMIAytoMogan.html
Cina skickar en länk MOGAN DIRECTO

Anonym sa...

Hej igen!
Ja du det här med taxi känns igen men man gör det ju sååååå GÄRNA!!!! Men det är jäkligt skönt när de har körkort själva. Nu har ju alla min tre körkort, Robin fick sitt i mars så nu blir det ju inte så ofta som man behöver extraknäcka som taxichaufför. Nu är det nästa så att de kör mer på oss.....
Och så var det det här med håret i ansiktet Ha Ha det är ju en historia för sig men det kanske är bra om det blir riktigt kalla vintar Ha Ha. Nu håller de på som bäst att ta ner den där väggen jag skrev om så jag får väl bära stock idag, det är ju välbyggt huset, stod färdigt 1918 så det är inget hafsverk precis.
Ha det så gott i helgen och håll i hatten så som det blåser i dag men det verkar som om det slutar regna i alla fall.
Kramar Aneth

fossilla sa...

Hallå Ia..Där är du ju..Har kikat in till dig i veckan.Men inget nytt.Så jag visste inte om du kanske har varit lite risig..Eller bara allmänt upptagen..fniss..Ja viss är hon fin lilla Missan.:Men fy för den lede vilka vassa tänder hon har.Försöker ta ur henne det att hon ska bita i händerna när hon ska leka.Får se hur det går..Ha en go helg.Kram

fossilla sa...

Hej syster yster.Klart jag vill du ska skriva här så jag vet att du varit här igen.;-)Ja du har ju nyss "varit här" på riktigt. Ska snart sätta mig och sy också. SÅ min lördag är klar.Kram

fossilla sa...

Hej o hå Cina amiga. Ska kolla den länken Ser väldigt intressant ut.Måste helt enkelt kolla är bättre att säga..Ja du d är ingen vila o ingen ro när man får vara mamma igen. Fast synd å klaga. D gör jag bara för syns skull..haha..Men jag älskar att få ta hand om dom lite ändå.:-) Vi hörs..Kram

fossilla sa...

God medda Aneth. Ja då vet jag vad du har för dig i helgen. haha.Men kul när det blir klart. Ja Johnnie har ju kört en massa sen han fick sitt körkort. Han tycker väl inte d är så kul längre så nu får mamma ta hand om d ett tag..KAN du FATTA hur snabbt det växer i ansiktet eller!!!!haha..Helt otroligt..Kolla in dagens blogg..får du se det på huvudet också..hahaha.:KRam Ha det gott