tisdag 23 december 2008

dan före dan...

Hej kära julstressande medmänniskor..Nu är jag tillbaka..Hade inte så bra internet igår så jag bloggade inte ..Hade det problematiskt hela dagen med anslutningen..Och jag var SÅ irriterad.FATTAR ni hur livet har blivit eller..Man blir IRRITERAD för en sån sak..Snacka om att tro att man är så viktig så man inte kan vara onåbar eller vara utan internet en dag..VA!!!!Lena skäms på dig..*ler*..Nja lite kan jag väl skämmas då.:-)
Ja min dag igår var full av arbete..Mest med internet då så klart.För övrigt så gjorde jag mer köttbullar..Tvättade..Och stack ut näsan utanför dörren..Men näsan kom snabbt in igen..Hade ev.tänkt ta en cykeltur..SÄLLAN STELLAN sa jag..
Det var KALLT om jag säger så..Vi hade haft STARK blåst under natten och den hade ju mojnat något för all del.:Men det blåste nordan..Så jag tog ett snabbt beslut att håll dig inne för höge farao..Så det gjorde jag..OCh det var ju lika bra det när det var som det var med mitt kära internet och hela baletten..
Idag har jag hållt igång hela dagen också..Ja..jag har fått ordning på nätet..Har griljerat en skinka till extra sonen Fredrik..Samt har vår egen skinka inne i ugnen..Den har stått inne sen 13.10...Och ska vara inne till strax före 6 sen ska den griljeras även den..Ja så har jag då städat..Har haft ut mattor och vänt upp och ner på lite av varje här..SÅ här såg loungen ut en stund..
Bordet och glasskivan i soffan..Ut med mattan..Dammtrasan i högsta hugg..Skaka övriga mattor..Torka golv i kök hall och bad..pust..sen vidare..In till barrummet..Inte ut med mattan..FÖR LAT:.dammning igen..swich och jösses vad det gick.:Sen kom Benny...kulsvågern från Trollhättan..Hade ett bord med sig..Det ska sättas ihop till imorgon...ojoj..ännu mer att göra..Ringde Ellos..hittat lakan jag ska ha..liten paus..SKÖNT var det..tog så kort på amaryllisen jag har placerat inne hos Johnnie..Hade glömt bort den.:Så den har inte fått vatten alls..Fick den i onsdags.Men knopparna var/är så fina så ta en kik här..
Ja här syns väl knopparna fint..haha..Nä jag skojar..Jag tog en närbild också..Tror det är 6 eller 7 stycken..Hoppas jag klarar av denna växt.:Jag är inte så bra på såna se...

Det ser ut som om den blir rosa och vit..Men jag är inte alldeles säker..Vad har jag mer gjort..Jo jag har ju städat klart så klart.Vikt tvätt..Och ätit lite..Pratat med båda systrar ystrar..Knepigt ord det där då ..Varför envisas jag med att kalla dom så förresten..haha..Dom heter ju Britt-Marie..det är den ä...Den yngre är döpt till Marie-Louise..men har aldrig kallats något annat än Marie..haha..Fina namn dom har mina älskade systrar..Själv fick jag då heta Lena..haha..Ja är ju "VÄLDIGT" len..hahaha..Jo jag har blivit mjukare med åren..fniss..Har pratat med Barbro..Mår efter omständigheterna väl..Har pratat med henne varje dag..

Den här bilden tog jag tidigt i morse..Satt i köket och så sa Piba att kolla ut i loungen får du se vad fint..Solen höll precis på att gå upp..SÅ himlen var alldeles rosa..Så jag fick upp kameran och ut på altan..Visst är den fin..Den gillar jag själv denna bild..Nu har jag satt mig i soffan och väntar på att ev. prata med käre gubben på skype om han är klar..Och med dessa ord så slutar jag för idag..Kanske tar det några dagar innan jag är tillbaka igen..Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL och njut av livet..Kram Lena.

14 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul Lena och njut av din familj hela helgen! Kram Gunilla

Anonym sa...

God Jul..nu är det ju Jul Afton och alla sover o jag ska fixa det sista...kramar till tusen Cina

Anne sa...

Ha nu en så god och trevlig jul som du kan - ska själv försöka koppla bort lite jobbiga tankar.
När jag blundar kan jag visualisera när du skjutsar mig runt på din cykel!!!!!
HA hA, en stor julkram från mig till dig
A

fossilla sa...

Hej Gunilla vännen.Jag önskar dig en fridefull JUL och en god helg..Även om du är lite risig idag..VI hörs snart igen..Kram

fossilla sa...

Hej Cina..Visst är d lite visst att vara uppe sist och plocka eller..Trodde ni var iväg nu till GC:.blir det inget eller???Fick mail från Anette i Malaga igår..Härligt..Ha en skön och fride full jul kära du..Kram

fossilla sa...

Hej Anne..Jag önskar dig detsamma.Var inte för säker..en dag kanske jag kommer trampande o tar dig m på en tur vet du..*ler*..Ja försök snälla du att njuta NU och HÄr..SEN är SEN både för dig och mig o alla andra. Vi kan bara göra det bästa av situationen.Och du..Skaffa dig boken THE SECRET..Ett litet tips. Den är bra för mig.Kanske kan hjälpa dig också lite grann.Författaren heter RHonda Byrne..Vi hörs igen kära du..Ta var på nuet..KRamar i massor från mig

Anonym sa...

Önskar Dej en riktigt God jul aftonskväll... Kramar från Elle o kissarna.

Anonym sa...

Hej underbara moster.Tack för en jätte trevlig kväll.Är så kul att se dig och att du är på ett sånt underbart humör trots allt jobbigt och tråkigt som händer dig. Men bara hoppas på det bästa du har ju fixat det än så länge och kommer göra det åter igen.Forsätt bara med samma glada inställning som du har nu så ska du se att du vinner.Kämpa bara på och ge aldrig upp.Hälsa allihopa
Kram Kram Mikael

Donnan sa...

Hejsan Lena,
så roligt det är att läsa din blogg och få ta del av dina tankar och vardagsbestyr....Jag har också mejlat dig på din tjorven-mejl.
kram Åsa

Anonym sa...

Hej min goa vän....tack för en jättetrevlig Julafton du hadde lagat god mat å så fick ja Lutfisk,men de va ju bara du o ja som åt utav den..ha ha...å sen blev ja nerpussad oxå !!!!!.Tack min älskade vän för att ja fick fira Julafton med din härliga familj...kramis från Yvonne

fossilla sa...

Hej Elle..Jag önskar dig o kissarna en fin helg också.Har varit underbart idag med sol och promenad.God mat och mycketmat igår. Njut av live..Kram

fossilla sa...

Hej goa Mikael.Tack för de fina raderna.Tycker vi hade mysigt också. Och din underbart söta goa lilla Flisa..Så fin tjej o gosig så man vill krama sönder henne. Ja jag klarar detta också.Med allt stöd och all uppmuntran jag får från dig och alla andra så blir jag säkert närmare hundra år..fniss..VI hörs vännen..Hälsa de dina och massor m kramar från moster

fossilla sa...

Hej Åsa..Long time no see..Har inte fått mail till hotmailen..Har du skrivit till rätt adress??Den andra jag hade funkade inte när jag kom hem. Hoppas att allt är bra med dig..Får maila dig och höra hur allt har gått med allt osv..fniss..Ha det gott ..Kram

fossilla sa...

Hej YVONNEEEEE..vilken härlig kväll d var..Lilla Ani var ju tokig i dig..haha..Ja vi åt allt gött..Synd du inte åt så mycket..fniss..Det fanns ju så mycket mat menar jag. Men det tar vi igen en annan dag bara du och jag..Då käkar vi nåt gott och dricker nåt gott.Vi hörs snart.ja jag har ju talat med dig idag..haha.Kram vännen