torsdag 2 april 2009

Lägesrapport torsdag

Hej hej..Ska försöka skriva lite ialla fall..I går blev det inte mycket inte.Fast jag mådde ungefär som jag gjorde i UK när jag fick dom två starka cellgifterna där..Kände att det var nåt på gång.LIte illamående..Men åt...låg ...gick upp..sydde..låg...och så var dagen mest hela tiden.Jag sov ju himla dåligt natten till igår..Och jag tog illamående tabletter redan halv 5 på morgonen..Och sista dosen tog jag runt ett tiden på dagen..För jag ville inte ta dom på kvällen för då blir man ju speedad igen..Alltså..Men jäklars ...halv två inatt vaknade jag..hade slumrat någon timme..Och jag mådde så himla illa..Så jag fick faktiskt gå upp och kräkas..och det var skönt..Sen när jag gick och la mig så tog jag illamående tabletter..Och det gjorde jag rätt i..Och sen tog jag i morse när jag ätit frukost. Sen har jag tagit nu vid femtiden.:För helt klart så var det så att jag själv ställde till det med att ha en sådan konstig tidsintervall..SÅ jag får väl räkna med att vara lite speedad ikväll och i natt igen då.:Men det gör inget..Har också en fruktansvärd "maggitarr"...svir som attan..Men det är också cellgiftet antar jag..Det kändes ju inte så fräscht när jag hade fått kräkts precis..Det sved som eld..hahaha..I dag har jag varit på alerten..TOg bussen in till byn så klart..Och var och hämtade min cykel jag fått av mina goa pojkar i för tidig födelsedagspresent..KOlla här va...
Jädrans vad glad jag är för den..Tog sen och cyklade till Anita och hon hade gjort en stor räkmacka var..Och så tog vi ett glas lättöl till.:Slöseri med dricka för min del..haha.:Men jag tog ju ett glas ändå..Sen for vi fram till loppisen och passerade det huset där jag ska bo så hon fick se vilken våning jag ska bo på..Tog några bilder hos ANita i köket..Hon har så GOD smak och får alltid till det..Kika här lite va..
HÄr en bild över köksbordet..Hon kan sätta ihop färger och få till det..HÄr är fler bilder..
Ja det var väl allt jag tog bilder på..Men det ser så mysigt ut..Ialla fall.Vi tog en vända till loppisen så klart..Men jag köpte inget..Jag är på jakt efter ett badrumsskåp..för det såg jag inget i lägenheten inne ibyn.Och jag har köpt badrumsskåp där förut ut till Ås..Men det ordnar sig säkert..Sen gick vi in på ICA..fick handlat lite ärtsoppa..Det tyckte jag att jag kunde äta idag..Sen var det då dags att trampa hemåt..PÅ MIN NYA CYKEL:..haha..Det gick inte fort för det blåste lite taskig sidvind som ville ta tag i mig..Och det är inte cykelväg hela vägen så jag vågade inte trampa på för fullt och vingla runt på vägen med långtradare som körde om mig så det ven..JA jag har cykelhjälm..Men när jag ÄNTLIGEN kom ut på cykelvägen såg jag faktiskt årets första vadå....KOLLA ..även om det är suddigt..

Det är tussilago..haha..Men ju närmre jag går desto sämre blir bilden.Fattar ej varför det är så..Men det är väl så att jag inte ska fatta det just nu då kanske..

Sen kom jag hem..och träffade grannarna.Dom satt på sin altan i solen så jag slog mig ner där och snattrade lite..Ja det var säkert över 1.5 timme..Så här ser Anne ut..Hon är matte till söte Oliver...Det blev lite historieberättande och skrattande..Det behöver man..Skratta alltså..Varje dag..Och se det fina i allt..glöm aldrig det.

Hon är också en trevlig och lättpratad person..Det var ju så härligt att sitta där i solen med dörrarna till terassen öppna..Underbart härligt får jag säga..Till slut fick jag slita mig och gå upp..Behövde ta tablett för maggitarren och även få plockat in mina varor..Men först fick jag allt en fin bild på Oliver..Han är så svår att motstå.. Ja sen har jag inte gjort så mycket.Jag har sytt lite till på häxorna så dom ska nog blir klara till imorgon tror jag..Är jag alert ska jag till syster d.y en sväng.Men jag får ta det med en liten reservation..Men det går säkert bra..Nu sitter jag och väntar på att prata med syster d.ä över skype så jag kan se hennes vackra ansikte..Ja så har min dag sett ut så här lång..Hoppas nu att ni alla får en fin vacker kväll gläds med mig att jag är rätt ok i dag..Och ska så förbli..Njut av livet..KRam Lena

14 kommentarer:

Unknown sa...

Kul ! Verkar vara först med kommentar denna gång.
Jo visst tror jag att det var bestämt att jag skulle se de där TV programmet. De är fraktfritt på CDON.COM denna vecka så jag skall beställa den där Nisses bok.
Härlig cyckeltur du haft, med fynd av tussilago.Inget man gör i innerstan Stockholm.
Hoppas alla besvär efter behandlingen avtar, så du får mer lugn och ro...
Kram !
Harald

Anne sa...

Hallå på dig!
Ja är det inte kräk så är det nåt annat! Jag har nyss kommit tillbaka till den här vanliga världen efter en rejäl djupdykning i det svarta hålet...Sabina - ja vi har mejlat lite fram och tillbaka. Våra barn är ju nästan lika gamla. Så även om detta var väntat så var det en käftsmäll. Jag har tjutit och tjutit och inte blir det bättre av att jag har en förmåga att vältra mig i sorg. Jag har lyssnat på de mest sorgsna låtar man ka nhitta, tjutit när jag såg vilket fint bildspel hennes dossyster gjort på sin blogg...ja jag kan fortsätta i all evighet.
Nu har jag åtminstone slutat använda nässpray och det är ju positivt, ha ha
Nä du hjärtat mitt, livet är fan inte rättvist så idag har jag bara ätit en massa skit. Till lunch hade jag kakor; 2 vaniljbullar och en massa annat kladd. Nu ikväll ska jag göra våfflor med grädde och sylt. Sen ska jag lägga mig och låta allt jääääsa!! Vem vet jag kanske oxå behöver kräka inatt men då lovar jag att skriva en rad - vi kanske kan jämföra färg???
Ha ha, tur att man kan skratta mitt i all den här dyngan.
Bara för att knäcka dig så kan jag berätta att vi haft tussilago i en vecka nu, ha ha!!
Kram Kram
A

cina sa...

Fin Cykel.
Hoppas sadeln är skön..du som cyklar så myket fniss

Visst är det härligt att våren är på G.

Hoppas du inte behöver må jätte illa..det är så jobbigt att göra det..

kram och försök att sova gott .

Anonym sa...

Hej Lena! Usch och fy, det låter inte kul men vi håller tummarna att det gör gott dit det kommer. Skönt att det har blivit bättre i alla fall. Snygg cykel!! Det är härligt att cykla. Jag cyklade ju Vätternrundan förra året, 30 mil men jag hade ett 100 tal mil i bena innan annars hade det nog varit tufft. Ja nåt ska man ju göra (ha ha). Du den här Ann, har hon några pojkar? Tycker jag känner igen henne. En tror jag hette Fredrik. I så fall bodde vi grannar på Marierovägen i Vänersborg för kanske 21-22 år sedan. De flyttade bort åt Grästorpshållet då vet jag Ha nu en skön helg och njut så mycket du kan, hoppas det blir fint vårväder. Stora kramar från Aneth

Ia sa...

Hoho Vännen!
Igår hade jag magsjuka och då tänkte jag på er som får cellgifter och får leva med detta illamående hela tiden....usch!
Men ont ska ju med ont fördrivas, så det måste väl vara så då.
Vilken fin cykel och vilka snälla grabbar du har!
Här kan man inte cykla för de hemska gropiga och knaggliga grusvägarna...så jag travar istället jag...:))
Kram

Anonym sa...

Hej!Härliga bilder, härliga vår,härliga barn! Vilken toppen present till dig! Tråkigt det där med illamåendet men det fixade du det med.Fasen några tussilagos har jag inte sett, men jag har inte direkt kollat från bilfönstret till och från jobbet.Kram Gugge

Anonym sa...

Hej vännen!
Du ska inte tro att jag har glömt dig! Har bara sällan tillgång till internet eller dator, men jag tänker på dig varje dag! Jag håller verkligen tummarna för dig!
Jag har äntligen blivit fri och lever nu med mina döttrar i en mysig lägenhet. Det känns som om jag nyss blivit född, hur stod jag ut egentligen??? Tusen tack, kära Lena, för att du stöttade mig så och för att du sade att jag skulle läsa The Secret. Tack vare dina goda råd (och bokens) har jag klarat att komma ut ur mitt fängelse!
tusen kramar

fossilla sa...

HOla Bronzom.Kul se dig här först när jag inte själv varit här på några dagar..haha.Har mailat dig idag..Ja beställ Nisses bok och låt mig veta om den är bra är du rar..Lycka till imorgon.Det blir kanonbra ska du se..Nu är jag nästan så gott som ny igen...haha..KRam vännen

fossilla sa...

Tjena Anne gräbban..Ja jag förstår att d varit lite neråt hos dig..Har inte sett till dig mycket och då får man lägga ihop två o två o få fem..med mitt intellekt så fick jag ju d till att du var ute o cyklade..hahaha..Nä skämt åsido..Men som du skriver..en måste få le mitt i skiten också.Inget blir bättre för att viinteler..Ja D var tufft m Sabina.Men d är tufft för alla som går igenom vad den nu än är..Vi hanterar d bara olika vännen..Klart du skulle ha tussilao före oss..haha.DU är ju i SÖDERN vet ja..Hoppas alla kakor o allt var GOTT nu när du ändå åt det menar jag..fniss..KRam Vännen

fossilla sa...

Hola Cina amiga..Japp..cykeln är kanon..Stadig sadel och d ska d vara på en cykel..haha.Har ju bara använt den en gång ännu.:Men snart blir det fler..Nu är d fullt ös igen..Ska packa lite idag(söndag)..men var ju tvungen att kika in här..Ni har ju varit här mer än vad jag har varit de senaste dagarna..haha..Njut av livet amiga..Kram

fossilla sa...

Hej Aneth..Ha..en annan ger sig inte i första taget..D var/är mitt eget fel att jag mådde illa till att börja med..Torsdagen var ok..ute och cyklade du vet..Sen fredagen var jag hängig.SLö..ville inte vara uppe..ville inte ligga..VIlle helst springa från mig själv.Men då hade jag inte sovit knappt på tre nätter..Men nu är det ok..Igår var bra.Men då tog jag ledigt..haha.Ja du har rätt..Det är Anne..Hennes son Fredrik är alltid hos mina i Ås..Han är lite extra pojk t mig..haha..Dom bor ju grannar med mig här nu..Men jag ger ju mig av islutet av månaden in till byn..SÅ du har helt rätt..haha..Världenär liten.Hoppas dinhelg varit fin också vännen.Kram

fossilla sa...

Hej Ia..Japp..man ska väl gå igenom d man går igenom..SÅ jag hoppas din magsjuka är borta nu..Jag ligger ju lite efter med skrivandet så jag utgår från att du är nästan på topp ialla fall..fniss..Solen börjar titta fram nu men varit lite grått idag..Ska packa lite porslin inför nästa flytt..haha..Men sen blir det käk..Lev väl o njut av livet kära vännen.KRam

fossilla sa...

Hallå Gugge..Ja jag blev så himla glad för cykeln för jag cyklar ju verkligen. Kanon glad. Och visst är d skönt att dom bryr sig om sin gamla mor..Underbart.Dom har allt ringt och hört sig för hur jag har mått här också..O Johnnie kom med mat i fredags.Så jag är lyckligt lottad med familj och vänner..TUssilagon..haha.Visst är dom fina..Men syns från bilen Gugge..nä..tror inte d heller..haha.Du får ut och gå eller cykla..fniss..KRam vännen

fossilla sa...

MEN ANNIKA::GUD VAD JAG BLIR GLAD FÖR DIG::Har inte mailat dig heller för den delen.:DU ser DET GICK eller HUR..DU ÄR FANTASTISK..FAN Rent ut sagt vad glad jag är för dig..TÄnk inte bakåt hur du stod ut..TÄNK BARA FRAMÅT..ALLTING GÅR BRA::MIN GOA LILLA VÄN:.TÄnk att du grejade det..Man kan så MYCKET MER ÄN MAN TROR..ALLTID:.VEt inte vad jag ska skriva..blev så rörd och glad för dig..Ska se om jag IDS maila en dag..Men skäll inte om jag inte gör det.Är mycket nu vet du vännen.NJUT nu bara av lägenhet och livet och barnen och allt DU har UPPNÅTT alldeles själv ..GOa du..Jag får skriva jag älskar dig..Min kära vän..GLAD GLAD::kramar i massor får du..