söndag 17 maj 2009

söndag igen

Hej kära ni..Anne...och Ia..jag ska nog ta upp det där med näringsdryck..Har väl tänkt lite på det.:Men inte kommit till skott..som vanligt..haha..Men jag har haft en härlig helg..RIngde till avd. i fredags för jag kunde inte ta dom smärtstillande jag fått..Dom gjorde mig ännu mer förstoppad..Himla bra i mitt läge va!!!!..Men jag fick ett råd...Att ta voltaren istället..tre gånger om dagen..Och så får jag ta laxer medel varje dag..Får exprimentera lite med dos och så där..Men faktum är att jag har haft det lättare hela helgen..Sen strulade jag till det själv på lördag kväll..På lördag morgon kom Barbro och hämtade mig för vi skulle till HÅle och titta på ko släpp..Min gamle granne släppte ut korna..Och det var så himla mysigt..Dom har cirka 20 kor..Men det var så härligt att se dom få komma ut och glada var dom..
Sen blev det fika inne i huset..Det var också trevligt..Jag känner ju grannens mor och bror och syster lite granna så jag hade ju inte svårt att prata förstås...haha..Sen hade vi bestämt att vi skulle åka till Kyrkås..Där finns det en liten konstgjord sjö där ägaren har planterat öring..Det får man fiska..Så det gjorde vi..Barbro fick tre...Barnens pappa fick fyra..Jag fick nästan två..haha.:Dom släppte hela tiden.:Men det gjorde inget.:För då slapp jag klubba dom i huvudet för att ta död på dom..Sen åkte vi hem till Barbro och grillade tre av fiskarna..Det var så himla gott..Och jag kunde äta utan problem och utan ont imagen..Det var underbart må ni tro..Sen satt vi där i solen hela dagen och bara njöt av dagen och livet..För det gjorde vi verkligen...Och när man fick känna sig rätt pigg också då var det ju ännu roligare vet jag..Sen förstörde jag det själv på kvällen.:Då var dom andra hungriga igen och beställde pizza..Jag tog tre små skivor och det var nog..Fick så jädrans ont i magen och även idag har jag haft ont av det..haha..Så bröd eller pizza får jag nog strunta i..Får hålla mig till fisk så mycket det går istället..Idag har jag ätit lite kyckling och pasta.:Men det gick inte ner så mycket..Vågade inte chansa på att stoppa i mig för mycket..Ska se om jag kan äta lite frukt nu istället..Dagen har varit fin idag också..Hamnade hos Barbro idag igen..Hon har en så fin trädgård..Där har jag legat på en solsäng.Vi var på väg ut till pojkarna för att bjuda på glass..Men då mötte vi dom på väg bort..Så då blev det att vi hamnade hos Barbro idag också.Stannade där ända till fem i em.:Då körde jag hem barnens pappa..Sen åkte jag hem..Och nu sitter jag här..
Ia..jag får allt behandling..Men var 4e vecka är det nu..SÅ den 26 maj är det dags igen..Sen ska jag scannas för att se hur det ser ut..Om det ger resultat eller inte..Jag läste ialla fall om det cellgift jag får..Och det är inte undra på att jag är så slut som jag är nu..För det är så mycket biverkningar SÅÅÅÅÅÅÅ.....Ska nog kanske skriva ut en lista till sköterskan som sa att det inte är så farligt med biverkningar av detta..pyttsan heller så fel hon hade va!!!!..hahaha..Ja ja nog om det..Jag får försöka samla ihop mig och gå vidare och klara detta också.:Men jag ska erkänna att det är så jädra svårt att vara positiv varje dag nu..Men jag kommer igen kära ni...Nu slutar jag för idag..Till nästa gång...Njut av livet.:Kram Lena
slutar med bild från Ås..Så fint där..

12 kommentarer:

Anne sa...

Hej
Blir fortfarande lika glad när jag ser nåt från dig...
Hoppas att du inte tycker att jag kommer med en massa pekpinnar - jag menar väl...vill bara inte att du lider i onödan. Näring måste man få i sig hur jävligt det än är. När min dotter var liten fanns det nån näringsdryck som man kunde äta till gröt. Den gillade hon, tror att den smakade skogsbär.
Du har nog rätt i att undvika bröd och kanske fett till viss del. Det blir en klump i magen av det.
Jag hoppas att du känner dig bättre i magen. Såna problem är inte roliga...fixar magen laxermedel? Jag blir alldeles rörog i tarmarna av det. Känns nästan som magknip. Jag fick tips om magnesium så det tar jag MEN fråga en läkare först. Själv har jag blivit nästan supernormal efter att jag började med en magnesiumtablett/dag.
Ha det så gott du kan och jag hoppas att du vet att jag tänker på dig
Kram
A

ia sa...

Hej Vännen!
Förstår att det är svårt att vara positiv när du har såna jobbiga biverkningar!
Vi är alltid glada när du skriver, men du ska prioritera att ta hand om dig själv.
Tur att du har så goda vänner, som ställer upp för dig....det är värt lika mkt som mediciner...
Kramar

strömmas sida sa...

Vad roligt att se dina rader.
Trist med din mage. Fisk är nog
bra och skonsam kost.
Du är sannerligen en kämpe av stora
mått.

Bra att du har lite goda dagar också
med dina vänner.

Tänker på dig

kram
strömma

cina sa...

Vad skönt att höra att du kom ut på en liten tripp med fiske och trevligt umgänge...
Dumma jäkla mage du har..
Och fy för alla jäkla biverkningar.

Ska nu iväg till jobbet..tur att det är bara 3 arbetsdagar för min del den här veckan..

Besos y Abrazos..Cina

Unknown sa...

Toppen att du fått bekräftat detta med biverkningarna. Helt rätt att du informerar syrrorna om hur det verkligen är. Kanske lättare att stå ut med "skiten" om man vet att det är normalt.
Hoppas de blir bara bättre nu, nåt fel på humöret verkar de inte vara.Härligt!
Jag väntar på besked i dag måndag, om vad dom skall göra med mig, efter misslyckad operation.
Kramar y un besito !
Bronzom

Anonym sa...

Hej Lena!
Kul att höra från dig, jag har varit dålig på att skriva men jag vet inte var dagarna har tagit vägen. Är helt tom i huvet (mer än vanlig) när jag kommer hem från jobbet, det är bara såååååå mycket att göra. Ibland vill man bara kräks på alltihopa. Ja så är det. Jag har i alla fall varit inne och läst det du har skrivit och det är skönt att höra att du får lite "goa" dagar emellanåt och att du inte alltid känner av "skiten" lika mycket. Det lät mysigt med kossorna, det är så sällan man ser kor ute nu för tiden. Förr gick de ju överallt och betade. Tjusiga djur tycker jag. Ja nu ska jag ta en liten tur med Theo så han får hålla sin mage i gång också. Ta hand om dig Lena och jag tänker på dig varje dag. Kramar i massor från Aneth

fossilla sa...

Hej Anne vännen..Nä jag tycker inte att du kommer me pekpinnar..Tvärtom har jag nu varit i kontakt m dietist tack vare dig.Så hon kommer upp till avd.på tisdag när jag får behandling.Tar laxer medel varje dag.Måste d för att vätskan är d som stoppar upp och även tumören.Nu är d mest kokt mat som gäller...haha..Huvudsaken är att jag får ut nåt..fniss..Ha det gott vännen..Jag tänker på dig också ..Kram vännen

fossilla sa...

Hej Ia vännen..Tack för snälla ord..Det är bökigt just nu..orkar inget.Läser inga bloggar heller..Men SKA när jag får energi igen..Jag är lyckligt lottad med såna fina vänner jag har..Det vet jag..Och det är jag så himla tacksam för*ler*..Jag får ge tillbaka när jag är pigg..Ha det kära du..Kram på dig

fossilla sa...

Hej Strömma..Tack för snälla rader..Japp d är tur att någon dag emellan är lite bättre..Får väl nu för att jag har haft det så lindrigt tidigare..haha..Men det får gå bara det hjälper mig. Men jag erkänner att d är jäkligt tungt. Ingen ork till nåt..Glad för dina peppande tankar vet du..KRam

fossilla sa...

HOla Cina..D var riktigt roligt med kossor och fiske må du tro..D bästa var att man fick må rätt så bra. D är jag glad för. I dag har du jobbat sista dagen denna veckan då förstår jag..Jag är ju lite efter med kommentarerna..fniss..
Ha en skön helg min vän,;Kram

fossilla sa...

Hola Bronzom vännen. Har precis mailat dig igen..haha..Dagen har varit solig. Men jag har inte gjort så mycket.Lämnat prover idag.Hoppas också att allt löser sig du vet. Vi får hålla alla tummar och tår för varandra..*ler*
Ha det gott min vän,,KRam

fossilla sa...

Hej Aneth..Jag begär inte att du ska skriva kommentarer här varje gång du vet..haha.:Du läser när du vill och skriver när du vill..Klart jag förstår att man är trött när man kommer hem från jobbet.Och har annat i huvudet också. Kor är fina djur tycker jag..Kloka och mysiga..SKulle gärna gått med dig och Theo om jag hade haft ork..*ler*..ha det gott kära du..Kram