lördag 13 juni 2009

Hej

Hej allihop. Vi är nyss hemkomna från Lena, vet inte riktigt hur jag ska förklara hennes sinnes tillstånd, hon visste vi va där för hon svarade på tilltal när vi pratade med henne, men ändå sov hon djupt, hon jämrade sig lite men jag frågade om hon hade ont, men det hade hon inte, men jag frågade henne om hon mådde illa och då nickade hon. Vi var där i drygt 2 timmar och nu va hennes väninna Barbro kvar när vi åkte, senare fram i kväll åker storasyster Brittmarie till henne, hon sover där inatt.Vi kommer tillbaka till er så snart det sker en förändring, och den lär nog komma snart, skönt för henne att släppa taget och få flyga iväg till ett bättre ställe. Kram på er alla och ha en bra helg lilla syster Marie

9 kommentarer:

Ia sa...

Tack för att ni tar er tid att uppdatera oss!
Ja, det blir skönt för henne att slippa plågas mera....hoppas att hon får somna in lugnt och stilla.
Om ni tror att hon hör er så ge henne en liten hälsning.....kramar till er alla...Ia

Anne sa...

Skönt att höra att hon inte har ont - det är kanske en klen tröst men smärta är fruktansvärt!!
Eftersom situationen är som den är så önskar väl även jag att hon snrt får flyga iväg....det är smärtsamt att medge men det måtte vara hemskt att se en människa full av liv tyna bort.

Lena!
Jag vet att du får det gott dit du kommer, helvetet är nu...
Du är en så stor inspirationskälla för mig och jag vet att du kommer att fortsätta inspirera, din låga kvävs inte av att döden kommer i din väg...
Jag har dig i mitt hjärta...
Kram
Anne i Skåne

Anonym sa...

Vi ska sedan istället för att sörja att hon är borta glädjas att hon har levt...Önskar me att hon snartfår komma till guld å gröna skogar snart där hon får vara frisk, å kanske då och då titta ner på oss och se att vi tänker på henne....:)
Kram Lena och ni syskon och nära och kära oxå...Maria-coconut...

Anonym sa...

Tack för att ni talar om hur det går för Lena, det gör mig ont att det bara blir sämre och sämre. I går miste jag min morbror i prostatacancer, hade mer eller mindre kämpat i 6 år och till slut släppte han taget om livet. Det enda som känns bra är att dom slipper att lida och ha ont mer.
Jag hoppas Lena får somna in lugnt och stilla och att ni får vara hos henne.
Varma kramar till er alla/Aneth

cina sa...

Pobresita...lilla Lena.

Mina tankar finns hos er alla.
Bra att hon inte har ont men att må illa är nog så jobbigt.

Tack för att orkar och ar er tid att beätta för oss hur läget är..Tack

Ett ordspråk till dig Lena
EN OPTEMIST SER MÖJLIGHETER I SVÅRIGHETERNA ..men varför nu..
...kramar tu amiga Cina

Anonym sa...

liten kommentar från sönerna då..vi tackar för alla tankar o stöttning vi får från er. Ska försöka att skriva i bloggen när allt är färdigt. Vi har ju lite samma humor, morsan o vi. Kanske inte blir lika ofta som mamma skrivit men ändå. Som sagt, tack för alla vämande tankar o kommentarer. Johnnie o Piba

cina sa...

Johnnie o Piba
Vill med dessa rader skicka en stor kram och många tankar till er två..
Cina.
Som tycker ni har en underbar mmamma

Anonym sa...

Jag kan inte komma på en vettig sak att skriva, känner mig helt tom. Snälla söner och systrar som orkar bry sig om Lenas gamla och ganska nya kompisar. Jag tänker på Lenas kamp hela tiden nu och bara hoppas att hon inte lider, hon förtjänar liksom mycket mer...Kram till Lena och er alla i Lenas närhet! Gugge

Anonym sa...

Älskade Lena fick sms fr. Marie din syster att läget inte är bra.Hoppas kampen snart är slut för dig. Du kommer att få det bra dit du kommer gumman o ni söner, jag tänker på er i denna stund.Kusin Lisbeth Västervik