torsdag 11 juni 2009

Kort litet inlägg

Hej på er, skriver lite kort idag. I förmiddags fick Lena ambulanstransport till hospicet i Lidköping, skönt för henne tycker jag. Själv har jag inte pratat med henne sedan i tisdags kväll, var uppe hos henne men hon var väldigt medtagen och trött, och mådde illa så jag klappade om henne lite och sa jag skulle ringa henne som igår, gjorde så också men hon mår likadant ännu, så hon har inte haft i sin telefon, pratade med sköterskan i morse som talade om att läget är det samma som tisdags kvällen, får väl se om hon orkar höra av sig under eftermiddagen, annars ska jag ringa hospicet ikväll och kolla av läget. Ville i alla fall tala om för er att hon fick komma dit i alla fall. Mera uppdateringar kommer, ha det bra allihop så hörs vi Kram från lilla syster Marie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag hade tänkt att gå upp och bara krama om Lena innan hon åkte iväg till Lidköping (jobbar ju på NÄL) men visste inte alls när hon skulle i väg och jag har blivit förkyld och det är väl inget som behövs ovanpå allt annat jävelskap. Men ni systrar som läser detta kan väl hälsa Lena det att tanken fanns men... Jag hoppas att hon kan få må lite bättre, usch allt har gått så fort det sista, jag kan inte fatta. I dag har jag samlat mail från Lena i en speciell mapp och dom ska jag spara och tänka på Lena och hur mycket hon kom att betyda för mig trots att vi knappt kände varandra annat än genom bloggen. Ge Lena en stor kram från mig när ni träffar henne och hälsa henne att hon betyder mycket för mig och att jag saknar hennes humor och härliga berättelser. Kramar till er systrar också. Aneth

Anne sa...

Oj vad glad jag blir nu, så skönt att hon kommit ifrån sjukhusmiljön. Nu hoppas jag bara att Lena får lite ro och kanske lite fin musik att lyssna på. Vi vet ju alla vad hon gillar :)
Om jag bara hade kunnat så hade jag gjort allt för att få förmedla en kram eller ett handtryck. Jag vet hur mycket det lilla betyder SÅ SNÄLLA gör något för henne och hälsa från mig...
Kram
Anne

cina sa...

Önskar nu att du kan få ha det rofyllt och lungt.Och att du får den hjälp du behöver ,att de ser till att du inte behöver ha allt för ont..Skrik till om du har det jobbigt.Du förstår vad jag menar.

Lena tittde in på deras fina hemsida..vad fint det såg ut .
Tänker på dig..Abrazo Cina