lördag 6 juni 2009

Lördag

Hej igen på er alla. Jag och dotter Sofia va inne hos lena vid halv sex tiden idag, när vi kom upp satt en av hennes goda vänninor Yvonne med sin dotter där,dom hade kommit en stund innan oss. Lena mådde väl hyfsat men lite trött, inatt hade hon febertopp igen men det va tydligen positivt för om jag fattade det rätt har dom börjat klistra igen lungan på henne, så då skulle det vara så. Det hade varit lite jobbigt tidigare på dagen för vår pappa med fru kom och hälsade på, och naturligtvis va dom ju ledsna som vi andra, men som sagt hon har en förmåga att trösta alla andra, hon tycker synd om oss som måste leva med sorgen när hon är borta, jaa hon är mästerlig våran syster,väninna bloggkompis ja allt va hon är. I morgon kommer ju hennes lilla gubbe, och det tror jag måste kännas underbart för henne, dom har ju inte setts sedan hon reste hit i höstas, så det blir nog jättebra för henne. Yvonne har börjat skriva ut era inlägg till Lena så hon ska ta med det upp till henne, kan ju va kul för henne att läsa allt fint ni skriver till henne, och även fina tröstande ord till oss andra. Ha nu en fin lördag kväll (det som är kvar på den) och även en fin söndag Kram på er alla lilla syster Marie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mitt hjärta....
Känns så skönt att ja nu har vart å hälsat på dej..men de satt långt inne,har inte..kan inte aceptera läget som de är med dej,men du har ju gjort de,du är så stark å du har verkligen kämpat med den jävla cancern,nån gång säger kroppen ifrån..de har den gjort nu.
Jag hoppas du kan få komma in till Hospis Gabriel i Lidköping,ett fint ställe,sen en vacker natur,då ska vi rulla ut å gå i Stadsparken.Vi ses snart igen,nu kommer din kära Foss idag..du finns i mitt lilla hjärta,å de vet du..älskar dej...kramar från din vän..Yvonne

Anonym sa...

Hej Lena och alla snälla anhöriga som berättar för oss hur det går med Lena! Jag hoppas att hon är lite piggare nu när gubben kommer och hälsar på, det måste kännas bra för Lena att få träffa honom igen. Ta hand om Lena och krama henne från mig. Lena du finns i mina tankar hela tiden......Kram Aneth

Ia sa...

TACK för att ni systrar orkar fortsätta uppdatera oss.....trots att ni har det jättejobbigt nu, så tänker ni på oss oxå och skriver här!
Nu skriver jag till Lena:
Jag har inte velat inse hur sjuk du är, trodde nog att du kanske kunde komma hem igen och få en skön sommar!
Men nu förstår jag, att det inte kommer att bli så......du har kämpat sååå hårt och vägrat ge upp för den jäkla cancern, men nu orkar du inte längre.
Du har insett att det är dags att ge upp, att låta kroppen få vila och slippa plågas mera.
Jag VET att det finns ett bättre ställe efteråt, där vi alla kan mötas så småningom....du kommer dit lite före men vi andra kommer efter!
För dig kommer det säkert bara att verka som ett litet tag, du kanske kan gå på ngn loppis eller sitta bland ängsblommorna...:))....det är för alla efterlevande som det blir jobbigt!
Jag har ju bara känt dig genom våra bloggar,men du har gjort ett stort intryck på mig med din livsglädje och förmåga att se de små tingen i livet.
Hoppas att du ändå har några vackra stunder kvar att uppleva, att dina anhöriga kan samla några flera fina minnespärlor, att du kan få uppleva fina stunder med dina goda vänner och att du känner lugn och frid!
Jag skulle vilja göra så mkt för dig, men kan inte ge dig mera än mina tankar och förhoppningar...du ska iaf veta att du betytt mkt även för oss bloggläsare och att vi kommer att sakna dina roliga inlägg och humoristiska vändningar!
Om du orkar kunde du kanske skicka ngn tanke eller känsla genom dina systrar eller söner??
Om du inte orkar, så är det bra ändå....jag kommer aldrig att glömma dig!
Massor med kramar....Ia

cina sa...

Hej Lena.
Idag har jag sprungit runt i affärer för att köpa presenter till de mina på Gc.

Som du kanske vet åker vi ned den 20.6 och stannar en månad.

Hoppas du få komma snabbt till Hospis så du får ha det fint och skönt omkring dig..håller tummarna att det skall gå snabbt.

Vill bara med dessa ord säga att du betyder mycket för mig även om vi inte träffats i verkligheten..
Det är ju bevisat på denna blogg.
och du är helt otrolig att sprida värme o glädje till oss andra ute i denna Cyber värld.

kramar i stora lass y un besito Grande

Anonym sa...

Hejsan Lena!Hoppas att allt är så bra det kan vara och att du slipper att ha ont.Jag vill att du ska veta att du har betytt mycket för mig och mitt eget tänk med min cancer.Har blivit mycket lugnare och känner att jag inte oroar mig längre, kommer det tillbaks så gör det det oavsett om jag oroar mig och slösar bort min tid, eller tar tillvara på tiden med gubben och barnen. Detta har du och ditt positiva tänk hjälpt mig med och för det är jag dig evigt tacksam. Ska inte trötta ut dig och bli långrandig....Ha det mysigt med gubben din! Kram Gugge