måndag 8 juni 2009

måndag

Hej syster d.ä är här. Jag har precis pratat med Lena o hon är så oerhört glad för era kommentarer. Jag läste upp några för henne som var från igår. Hon tackar för att ni har peppat henne med era rader och hon är inte rädd eller mår dåligt mentalt. Vi får inte ha någon sorgebegravning utan Lena har bestämt att det blir vin och vi ska "tvingas" att lyssna till Lasse Stefans o Julio Iglesias sa hon och skrattade. Du bad om en tanke Ia, här kommer en till er allesammans: GRÅT EJ FÖR ATT JAG ÄR DÖD UTAN GLÄDS ÅT ATT JAG HAR LEVT. Idag kände hon sig ganska pigg men i går kväll var det lite sämre. Imorgon åker jag till Grästorp för att stråla samman med Foss och Lenas kompis Barbro. Hon kör oss till Lena så vi kan vara där en stund. Jag skriver igen på onsdag då jag kommit hem igen. Aslutar med en positiv tanke. Har sådana kort och skickade till Lena varje dag via mail när hon bodde i England. Kram Britt-Marie Dagens tanke: varje dag börjar med nya möjligheter.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Måste bara säga att ni måste haft en jäkla tur som fått känna Lena och Lena har haft en jäkla tur som haft er. Ni är bara så underbara, ni peppar oss "okända" när ni behöver all energi själva. Jag beundrar er!!!! Kramar Aneth

Anne sa...

Underbara Lena - blir glad över att du fortfarande kan skoja och att du fortfarande är lika bestämd och jäklig, haha...Sånt gillar jag...
Skönt att läsa att du inte är rädd - själv är jag ju livrädd för att mista dig. Hmmm jag tror att jag fortsätter att skriva till dig här så kan någon som är dig närmre kanske förmedla mina tankar och sjuka historier...
Du och jag vet ju att vi kommer att träffas igen, du är cancerfri och jag kan andas...fy f*n vilken fest det blir då du...musik och sprit och skratt, skratt skratt...

Älskade betydelsefulla du - du finns hos mig, alltid....

Kramis
Anne, den tossiga skåningen

cina sa...

Lena du är inte död ännu..
Du är här med oss och det bästa är att du säger vad vill och hur allt ska vara . För det ger jag dig extra poäng ..Du är helt underbar
..skönt att du har Foss hos dig.
vi höres imorgon..
Abrazo amiga mia.

Anonym sa...

Hejsan..till er alla..
Har vart hos Lena i kväll,mådde ganska bra tycker jag,vi har busat å skrattat,sen har hon fått läst alla era inlägg,hon tycker att ni är helt underbara som orkar att skriva till henne.Hon får komma till Hospis Gabriel i Lidköping,så de känns så skönt,flyttar dit på Torsdag är de sagt..kramar från vännen yvonne

Anonym sa...

Lena...klart vi ORKAR skriva till dig...fattas bara att jag inte skulle göra...Vi finns hos dig heeela tiden även om det inte är IRL..1000 kramar å ännu fler tankar till dig..Maria-Coconut.

lisbeth västervik sa...

Vad skönt att du får komma till Lidköping, lite hemtrevligare? Skönt att du har din älskade make Foss hos dig. Satt o tänkte på dig igår kväll om förr när jag bodde i Thn. När vi satt o sjöng en kväll du spelade citra o vi sjöng Nidälven tillsammans, har alltid tänk på dig när jag hör den låten. Det är ju en del år sedan vi sågs.Men du är en sjuhelsike kämpe älskade Lena.I helgen ska vi åka till Malmö o Köpenhamn, gubbarna ska se Speedway o vi damer får gå på Tivoli, får ha dig med på axeln. Skriver snart igen. Som sgat änglarna är med dig gumman. Din käre kusin Lisbeth Västervik

Anonym sa...

Skickar ett fång med kramar idag oxå!
Ia

strömmas sida sa...

Vad härligt att du får komma till ett
hospise och få all upptänklig
uppassning *ler*.
Du är en stor kämpe och med ett så
härligt humör.

Varm kram
strömma