onsdag 29 april 2009

uppgradering

Hej på er allihopa, detta är syster dy Marie som skriver. Fick i uppdrag av syster att skriva några rader till er. Flytten har gått bra och hon börjar komma i någorlunda ordning, behövdes ju göras lite målning och tapetsering som hon börjat lite smått med, (spackling) Igår var hon inne på andra cellgiftsbehandlingen och hon frågade då om vätskan i magen, den tycker hon för övrigt blivit lite mindre sedan helgen, den kommer i alla fall från tumören och det är för tidigt att säga om det går bort eftersom hon bara fått sin andra behandling ännu, i övrigt mår hon väl rätt ok tycker jag, brukar ju ringa henne varje dag för att kolla av läget. I alla fall ska jag hälsa till er alla så gott, och den 7:e maj får hon inkopplat datan igen, så då får vi hoppas hon kommer med nya friska tag, hon kände det blev lite för mycket ett tag med bloggandet, kan man väl förstå mitt upp i allt annat. Ha det bra allihop i solen hälsar Marie

8 kommentarer:

Anne sa...

Skönt att höra att hon kommit lite till ro iaf!!
Hälsa henne från mig med en stor kram!!!
A

Unknown sa...

Skönt att höra att hon till och med orkar spackla !De kan vara jobbigt.
Hälsa så gott från mig !
Kram !
Bronzom

Cina sa...

Toppen att nu är hon på plats.

Bra att L hon får fixa till lägenheten..det är ju alltid roligt om man själv har fått bestämma färger o tapeter..
Hälsa henne och skicka en STOR kram
C

Ia sa...

Hej syster Marie....:))
Tack för att du uppdaterar oss lite!
Vi förstår att hon blir trött på detta bloggande ibland, hon har ju så mkt annat att orka med oxå.
Hälsa henne så gott, jag tänker på henne varje dag....
Kram till er båda/Ia

Anonym sa...

Hej. Skönt att höra att Lena är ok och att flytten gått bra. Hon ska absolut inte tänka på att hon behöver skriva om sig och sitt varje dag för vår skull. Lena är en sån fantastisk människa, hon har en energi som är få förunnat. Oftast skriver hon om "vardagliga saker" och om jag skulle skriva om det så skulle absolut ingen vara intresserad men hon har en förmåga att få det mest enkla att bli såååå intressant. Lena är en riktig kämpe och fixar detta även om det är jäkligt emellanåt. Hälsa henne att hon ska ta hand om sig och att göra saker som får henne att må riktigt bra. Vi finns här när hon känner att hon orkar och vill skriva igen. Stora varma kramar till Lena från mig. Aneth

Anonym sa...

Hej syster Marie,
Var snäll och hälsa henne så mycket att mina tankar är hos henne. De flyger dagligen till henne från Rom. Hoppas att allt ordnar sig. Jag håller tummarna!
Vi väntar här tills hon får lust att skriva igen:) kram Annika

Anne sa...

Nä du Lena, nu saknar jag dig RIKTIGT mycket!! Jag mår oxå som en skit just nu men börjar vänja mig...om man nu kan det...
Kram
A

Anonym sa...

Hej!
Jag håller med föregående talare vad gäller att jag saknar dig, gör en kik nästan varje dag för att se om du har varit framme. Hoppas att det är ok med dig i alla fall även om du inte orkar skriva. Ta hand om dig, du vet att jag tänker på dig och vill snart höra från dig. Kramar i massor/Aneth