tisdag 30 juni 2009

En vecka

Hej på er allihop, ja idag har lena varit ute på sin resa i en vecka, undra månn tro vart hon befinner sig, hon sa ju själv hon skulle ut i vida världen och resa, kanske hon befiner sig i Mogan just nu, vem vet. Man känner en stor saknad efter henne, men får tänka att hon själv har det bra just nu, och det är huvudsaken, våra liv måste ju gå vidare, och som hon själv skrev, man föds och man dör och det är rättvisst. I alla fall blir det begravning nästa fredag den 10:e juli kl 11:00, och senare samma kväll ska vi hedra henne med festen hon så gärna ville vi skulle ha, med musik av Lasse Stefans och även naturligtvis även spansk musik, och det kommer att skålas i rödvin, ett kort på henne ska stå på en hedersplats så hon känner att hon är med, vilket hon sagt att hon är, bara att vi inte kan se henne, detta var hennes önskan, att vi skulle glädjas över att hon levt, istället för att sörja hon är död. Kloka ord tycker jag, även om det är svårt för oss anhöriga och alla andra att tänka så. Vi kommer säkerligen tillbaka till er igen, och som lena altid själv slutade sina inlägg, till dess njut av livet Kram från lilla syster Marie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att ni fortfarande tänker på oss, det är så jäkla tomt efter Lena och hennes bloggande. Jag hoppas att det blir en fin begravning och att det blir som Lena ville. En skål från mig till Lena också. Och kramar till er alla från mig/Aneth

Anonym sa...

Ja, TACK för att vi får följa Lena en bit till!
Jag höjer oxå ett glas vin till en skål för Lena....även om det bara är i tanken.
Det känns så konstigt att aldrig få läsa hennes glada och roliga inlägg igen, men hon har säkert väldigt trevligt på sin resa....:)
Kramar Ia

Anonym sa...

Hejsan! På fredag tar jag ett glas Sangria och tänker på Lena och på er alla.Vilket fantastiskt avsked, eran fest.Kram Gugge

Anonym sa...

Hej!
Vet inte om ni läser men vill bara säga att jag tänker på er alla i morgon.
Kramar till er...../Aneth

Anonym sa...

I dag tänker oxå jag på er alla och Lena i synnerhet....undrar var hon är och hur hon har det?
Hoppas ni får en vacker stund tillsammans när ni tar farväl av henne....fast hon kommer ju alltid att vara med er i framtiden oxå.
Kramar Ia