onsdag 3 juni 2009

Hej på er alla

Jag tänkte komma med lite ny info till er. Igår ringde sköterskan hit och bad mig och lenas pojkar komma upp till kl 13 idag, dom ville ge oss lite information om läget. Vi åkte dit och både lenas sköterska och läkare va med inne hos lena, dom berättade att lena är ju mycket sjuk med flera olika komplikationer, b.l.a har hon ju dränage i lungan för att vätskan där ska komma ut, o samtidigt dränaget i näsan ner till magen för vätskan där, samtidigt med detta har hon en infektion i kroppen bakterier i blodet, så finns inte mycket att göra. Tarmen fungerar lite grann men det är ju stopp där, som dom tror är av tumören, den är svårartad berättade dom för oss och har väldigt lätt att sprida sig i buken och in bland tarmarna, cellgifterna har dess värre inte hjälpt, lena själv var vaken och pratade hon med fast hon blir ju lätt trött, hon själv har accepterat läget i alla fall sa hon till oss, även om det är hemskt tråkigt, vi har fått lov att komma upp till henne när helst hon eller vi vill, utanför ordinarie besökstid, vi fick även sova där om vi ville, vi får kommer tillbaka med mer information om hur det utvecklar sig. Verkade i alla fall på henne att hon kände sig lugn när hon själv kommit till insikt om läget. Kram på er och som sagt vi återkommer Marie d.y.

11 kommentarer:

Anne sa...

Fler behandlingsalternativ då?? Det måste ju finnas för inte kan de väl mena att This is it?? Nä så kan det inte vara...FÅR inte vara!!
Jag håller allt som krävs nu...säa det till Lena.
Och VI SKA TRÄFFAS om jag så ska åka hela vägen till henne. Lena betyder såååå mycket för mig, vi sitter fast i skiten men vi sväljer inte den...

ÅÅÅÅÅÅÅ KOM IGEN LENA!!!!!

Kramar i massor
Skåneanne

Cina sa...

Tusen tankar till dig Lena.
Tusen tankar till er killar..
Varför finns denna jävla skit sjukdom..
Besitos y abrazos amigita

Anonym sa...

Herregud vad ska man säga....Detta var ju hemskt tråkigt att höra. Hälsa Lena så gott när ni träffar henne. Mina varmaste tankar till er alla Kram Gugge

Anonym sa...

Ja, efter era tidigare rapporter så har man ju förstått att det inte är bra med lena nu....men jag hoppas verkligen att hon orkar kämpa på ett tag till!
Har ju bara känt Lena via våra bloggar i ca 7-8 månader, men vår personkemi stämde så bra och jag har lärt mig hålla så mkt av henne.....jag bara vägrar tro att det inte ska gå bra...
Hälsa henne att vi tänker på henne och skickar en massa sryrka via nätet!
Ia

strömmas sida sa...

Vad jobbigt för er alla med denna
hemska sjukdom. Men hon verkar vara
en särdeles kämpe och jag håller
alla tummar och tår om ett stort
under ska hända.

Mina tankar till Lena och er alla

strömma

Agni sa...

Marie
När du är hos Lena ge henne en kram från mig och säg att jag tänker på henne och minns allt kul vi haft, även om det var länge sedan.

Kramar i massor
Agni

Anonym sa...

Tänker så mycket på dig Lena, du är så stark och ha en sån jäkla vilja. Kämpa på Lena. Det gör så ont att höra om allt elände som drabbat dig, du är en underbart härlig person och förtjänar såååå mycket bättre än den här jäkla skiten. En stor kram till Lena och hennes anhöriga från Aneth

Anonym sa...

Hej X-mom!!! <3
Jag saknar att se dig på din balkong, trist å nerdraget :( tänker på dig 24/7..Sandra hälsar så gott!!
YOU ARE STRONG!! SO GO GIRL!!!

Älskar dig<3
Hälsar på snart om du orkar=)
Puss & Kram x-dottern Lisa

Anonym sa...

Tänker på dig Lena...må änglarna vara med just dig..Många kramar, Maria/coconut

Britt-Marie sa...

Hej är syster d.ä. Jag var o hälsade på Lena i måndags o då såg att det var på väg åt fel håll. Det på gott o ont att vara undersköterska ska ni veta. Lena är väldigt lugn o fridfull. Hennes make kommer på söndag från Newbiggin o kan bara stanna i några dagar. Jag lovade Lena att jag , om jag har möjlighet, ska jag vara hos henne i det sista. Hon har kämpat nåt otroligt hela tiden men ibland räcker inte det. Vi får vara mycket tacksamma för att vi har haft en sådan god människa ibland oss.
Jag kommer att skriva på kommentarerna o Marie kör på bloggen som hon gjort förut.

Lisbeth sa...

Det är så jävla orättvist, att en sån här härlig person ska bli drabbad. men nästan hela vår släkt på min mammas o Lenas mammas sida är drabbade av detta monster.Jag blir så förbannad av detta omen. Du är en kämpe Lena. Vi tänker på dig här i Västervik. Kram från kusin Lisbeth, din bror Ronald hälsar så gott. Änglarna vakar över dig.