onsdag 10 juni 2009

onsdag

Först måste jag börja med nåt för oss i familjen otrevligt o tråkigt. Kommentaren som Yvonne skrev i måndags gjorde oss mycket besvikna. Platsen till Hospice var EJ klar förrän i går , tisdag. Vi ringde till avd. förklarade vad vi läst på nätet och frågade när platsen var klar åt Lena. Frågade även Lena i går som svarade att "jag har EJ bett Yvonne att skriva på bloggen, varken om mitt sjukdomstillstånd eller andra händelser". Foss bestämmde med oss då igår att ringa avd. och att jag skulle skriva detta idag. Det är Marie o jag som har fått uppdraget av Lena och ingen annan att skriva inlägg om hennes kamp och att uppdatera er bloggkompisar hela vägen fram. Det är enskilda angelägenheter som Lena tillsammans med familjen lämnar ut till er och det är vi som avgör vad som bör stå för det finns ju något som heter sekretess. Så här får det inte gå till. Anhöriga ska veta först vad som händer med Lena och inte läsa det på internet. Att gå händelserns i förväg och skapa osäkerhet och oreda i den svåra stund vi nu har är både ovärdigt och respektlöst både mot Lena och resten av familjen. Kära vänner det blir tyvärr bara sämre med Lena. Vi vet ju vart det går men det känns svårt att se det. Hon mår mycket illa för tillfället och kräks bredvid sonden. Hon orkade prata lite med oss men vi såg hur plågad hon är. Jag ringde då imorse som sagt och då var tillståndet likadant och hon är mycket trött. Hon säger nu "ska det vara så svårt att ta sig härifrån". Imorgon kväll ska jag försöka hälsa på henne igen. Min dotter bor, som jag skrev i Lidköping , jag åker till henne. Hon väntas föda ett barn midsommarafton och hennes man kan tyvärr inte vara hemma denna helgen. Ligger hon inte på BB så besöker vi Lena på fredagfm också. Herren ger och Herren tar. Sköt om er. Britt-Marie Dagens positiva tanke: döm inte innehållet efter omslaget.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan : Jag får verkligen be om ursäkt att ja skrev detta men inte i bloggen,utan i mina kommentarer,fattade på Lena att hon skulle få komma dit på Torsdan..de här känns inte alls bra,de ja har skrivit,hoppas ni kan förlåta mej för detta...
Har ju även gjort lena besviken..tyvärr...yvonne

Anonym sa...

Det är så sorgligt att läsa om att Lena mår sämre....finns det inga mediciner mot illamående som hjälper?
Förstår att det är jättejobbigt för er anhöriga oxå, det är svårt att stå bredvid och inte kunna hjälpa.
Hälsa Lena så gott och ge henne en försiktig kram från mig....Ia

Anne sa...

Nu är det jag igen...
Usch så ledsen jag blir när jag hör hur du mår Lena...Fy fy fy hoppas att du kommer till ditt hospice snart...
Skulle så gärna bara vilja vara hos dig och hålla om dig...ha ha skulle se ut det, den lungsjuke tröstar sin sjuka kompis och det hela slutar med att de får komma med syrgas till mig...tragiskt men ganska kul...i min sjuka värld...

Jag hoppas innerligt att dina syrror skriver att du är på plats nästa gång. Det skulle skänka mig lite ro att veta att du inte ligger i ett sjukhusrum längre.

Kram kram kram
Anne
Ps Alla vill vi väl det bästa för Lena och i vissa situationer sitter nerverna utanpå kroppen och då kan allt bli fel...Ordna nu upp det så att Lena kan få ro från sånt här smågnabb.

Babsan sa...

Lena o jag.

Jag är inte stark. Du är inte stark
men tillsammans utgör vi den mäktigaste kraft i hela universum.

Kompisen Barbro
Ps. Vad skönt det är att veta att så många är med Lena. Det värmer mitt hjärtat.

Anonym sa...

Lena med familj....ni finns i mina tankar. Maria/coconut

cina sa...

Lena och alla ni andra i familjen..
Tänker på er...det finns inga ord när sådant här händer.
kram cina
Och till dig Lena en Extra stor

Britt-Marie sa...

Till Yvonne. Det är ok det kan bli fel ibland. Det blev det i inlägget jag skrev. Skrev Foss och oss. Det skulle vara Foss och mig, inget annat.